Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Noutăți și sfaturi despre Instagram la Instacamp 2019

11 iulie 2019
Evenimente

Distribuie articolul

M-am gândit să compilez ce am postat ieri live, de-a lungul conferinței Instacamp 2019 într-un articol, să ajute pe cine vrea să citească și să aplice sfaturile și noutățile aflate de la specialiști. Fotografii by Sabina Ghiormescu.

Înainte de asta, vreau să te rog, dacă citești articolul și îl vei considera util, să dai un follow și contului nostru de Instagram, avem conținut pe nișa de travel, poate reușim să te inspirăm un pic. Mulțumesc!

 

Iată ce am aflat:

 

INSTACAMP 2019 – Sesiunea extraordinară 1:

How to optimize your visual content

 

Dupa deschiderea lui Cristian Manafu, fondatorul Evensys care organizeaza o sumedenie de evenimente pentru online in lumea offline, printre care si Instacamp 2019, a urmat Alex.

 

The art of photography cu Alex Galmeanu

 

Alex vorbește despre arta fotografiei, cu precădere despre fotografia de portret și de arhitectură.

„Știi că o fotografie este bună când îți transmite o anumită energie. Fotografia de portret este umană, nu tehnică. Sigur că ajută un aparat performant și o lumină bună, însă omul fotografiat face o fotografie bună prin starea lui.”

Pff, are un video scurt din dronă, preluat de Instagram, care are peste 5M vizualizări!

Acesta este clipul: https://www.instagram.com/p/Bi8_cwADR2m/?igshid=mcunof70ha42

 

How to reach bigger audiences and get more followers

 

Deși recunoaște că nu există o rețetă perfect valabilă pentru toți, Brândușa Bîrsan ne dă câteva sfaturi pentru o creștere a profilului personal sau de brand pe Instagram:

1. Fii autentic, relevant, creativ și prin postări încearcă să aduci urmăritorilor tăi valoare adăugată!
2. Folosește tool-urile (hashtags, geolocatie), postează cel puțin 1 dată pe zi și interacționează cu urmăritorii tăi și cu cei pe care îi urmărești (comentează, răspunde la comentarii)!
3. Fii aproape de comunitatea ta atât online cât și off-line, eventual pe nișa pe care activezi!
4. Poți face Cross promotion sau concursuri (giveaways) cu alte profile de pe nișă sau branduri din domeniu.
5. Ia în calcul sponsorizarea postărilor pentru a ajunge la cât mai mulți urmăritori, dar nu cumpărarea de followers sau like-uri!

 

 

Video is the next big social media star

Anul trecut, la Instacamp, Valentin Vesa ne-a vorbit despre IGTV și țin minte și acum discursul lui, că ne-a rugat sa repetăm de câteva ori: IGTV, IGTV, IGTV !

De ce? Pentru că era un trend în creștere și un instrument extrem de util pentru promovare, care urma să preia în timp audiența de pe YouTube și TV.

Nu a fost chiar așa pentru că suntem mai reticenți la nou, însă a început să fie folosit din ce în ce mai mult, așa cum demonstrează și speakerii pe video de azi, Deea Codrea și Ioana Visanescu.

Iată câteva sfaturi de la ele:
➡️ Titlul poate avea max 75 de caractere, se poate edita din web browser și trebuie să descrie despre ce e vorba în video.
➡️ Descriereapoate avea max 2200 caractere.
➡️ Editează video-urile cu Imovie, I shot sau Adobe Premiere.
➡️ Dă share preview la clip în feedul de Insta sau în story, pentru a atinge o audiență mai mare.
➡️ Clipurile pot avea o durată între 15 secunde până la 10 minute.
➡️ Dacă ai contul cu bifă albastră de verified, poți urca video cu durată mai mare de 1 oră.

 

Telling good stories one by one

Din 2016 când s-au lansat Stories pe Instagram, rețeaua a crescut la circa 500 de milioane de active monthly stories users (traduceți voi asta, da?). Cristi ne vorbește despre contul personal vs cont business și enumera avantajele contului de business:

  • Insights
  • Ads
  • Promoted Posts
  • Promoted Stories
  • Contact Buttons
  • Links on Stories.

 

Poţi crea un Story în mai multe feluri: Normal, Type, Live, Boomerang, Superzoom, Focus, Rewind.

Poţi distribui pe Story direct din galeria de fotografii a telefonului sau din postările deja puse pe Instagram.

Foloseşte Story Stickers (cele cu engagement mai mare sunt cele cu chestionare său întrebări, cele funny merg mai bine, etc).

 

Ce să postezi pe Instagram Stories?

Blogger
• Snippet from your blog post (text graphic)
• Take an extract from your blog post (photo)
• Video of you, explaining what your latest blog is about
• Post funny memes/photos
• Encourage people to share your story
• Add invisible hashtags to your stories to be discovered
• Use interactive stickers
• Share the story of your day

Brand
• Influencers using your product
• Product-demo from someone in your team
• Product styling in different ways (lookbook)
• Before and afters
• Behind the scenes
• Share an event
• Ask questions

Am mai învățat ceva de la Cristian Manafu la #instacamp19 la prezentarea despre Stories pe Instagram:

Pentru Stories poți folosi unul sau mai multe hashtag-uri invizibile care să nu deranjeze vizual postarea de pe Story, dar să fie găsit. Practic, scrii hashtagul în culoarea fundalului sau îl ascunzi după un sticker.

 

Crafting a perfect visual experience

Inspirație pură, asta este Tammy Joanna, un designer multidisciplinar, așa cum singură se intitulează.

Are un profil foarte mișto pe Instagram, vi-l las aici ca să o urmăriți.

 

 

Sfaturi de la ea, de bun simt și de aplicat pentru un profil drăguț de IG:

▶️ Profilul personal trebuie tratat ca un brand (este brandul tău personal, tratează-l ca pe corporate identity).
▶️ Fii atent la avatarul tău – poza de profil trebuie să te reprezinte, să fie close-up și pe un fundal deschis sau colorat plăcut. Nu schimba poza de profil prea des, ca urmăritorii tăi să știe cine ești când postezi.
▶️ Completează secțiunea de BIO – este cartea ta de vizită digitală – scrie pe scurt esența a ceea ce faci, ce te reprezintă, un manifesto personal. Include tags către profilele pe care le administrezi și separa textul cu typo tricks (semne vizuale, emoticons).
▶️ Adaugă website sau link către ceea ce faci – blog, blog, e-Shop, portofoliu, pagina de Facebook.
▶️ Folosește înțelept categoriile de Highlights pentru cele mai relevante Stories despre activitatea sau viața ta.
▶️ Poți folosi color grading – alternezi culori tari sau pastelate cu albe. Uitați-vă un pic la feed-ul ei cum arată ca să înțelegeți ce drăguț e.
▶️ Ca regulă de postare, ea folosește alternanța: o zi o postare cu un artwork sau design făcut de ea, o zi o postare cu o fotografie cu ea, etc.

INSTACAMP 2019 – Sesiunea extraordinară 2:

How to upgrade your visual experience

 

Visual storytelling at its best

Marian Hurducaș vorbește la #instacamp19 despre cum să nu faci conținut fără conținut.
Da, înțelegeți voi, să faci conținut de calitate, relevant și eficient, nu doar de umplutură.

A început cu un exercițiu în sală în care a întrebat ce vor fanii influencerilor, ce vor agențiile sau brandurile și ce vor rețelele sociale de la postări.

Răspunsurile care sunt identice în toate categoriile sunt autenticitate, valori, consecvență, realitate și comunitate. Pentru rețelele sociale, dar și pentru branduri sunt importanți factorii de relevanță și meaningful interactions.

 

 

Uitați tips on how not to conținut fără conținut :

➡️ Implementează ce ceri / cauți la alții!
➡️ Construiește strategia de digital în jurul conținutului multimedia și orientată către comunitate!
➡️ Derivă conținutul multimedia în mod relevant pentru rețelele de socializare, mai ales pentru Instagram!
➡️ Dacă nu te pricepi, caută pe cineva care se pricepe! (de exemplu Marian Hurducaș)
➡️ Mergi și către IGTV!
➡️ Nu ignora Stories (adoptă, strategie de snackable, conținut, fă 15 sec să pară 6 sec).

Dar, cel mai important lucru, gândește-te : vrei evergreen content sau evergreen account?

Ah, și Familia Netradițională rules!

 

Working with brands

Intră în scena Ioana Mârzac-Sigarteu, Corporate Communication Manager de la Samsung Electronics România, cu o prezentare despre relaţia love & hate între INSTAGRAM, Influencer Marketing şi branduri.

 

După un feedback rapid despre canalele de social media folosite zilnic de un eşantion de vârsta 18-34 ani (57% folosesc zilnic Instagram, 90% Facebook, 77% YouTube şi 66% WhatsApp) şi pe segmentul 15-17 ani (unde creşte uşor procentul la IG şi YT şi scade la FB şi WhatsApp), dar şi motivele pentru care oamenii de rând urmăresc figuri publice, influenceri, bloggeri, vloggeri (circa 30% spun că îi ajută să aleagă produsele care li se potrivesc), Ioana ne prezintă creşterea uimitoare pe care a avut-o profilul de Instagram al Samsung România: anul trecut pe vremea asta aveau 33K urmăritori, anul acesta sunt la 100K.

 

Şi ne dă câteva exemple de campanii cu influenceri pe care le-a avut Samsung şi rezultatele acestora:

  • Samsung’s Got Seoul – 171 postari permanente cu hashtaguri dedicate, 290K engagement, peste 1000 de Stories, crossing-communities (unii influenceri au beneficiat de creşterea numărului de followers cu până la 17%).
  • Primăvara Samsung – peste 1.7M total reach, 2M total impressions, 290K engagement, 900 de intrări în concurs. Apropo, vine concursul cu Vara Samsung, fiţi pe fază!
  • Museum Night & Samsung The Open Eyes (muzeu virtual prin 4 galerii de artă, cu realitatea augmentată şi Galaxy S10, prin aplicaţia dARe)

 

Good planning is the key to success

O surpriză extrem de placută a fost Luciana Nițu, a avut o prezentare foarte mișto la #instacamp19, despre strategia de planificare a conținutului pe Instagram cu un app – Planable.

Iată ideile principale:

▶️ Use a visual planner! Te ajută să îți gestionezi timpul și postările!
▶️ Don’t be afraid to use templates! Consistenta unui brand vine (și) din repetarea anumitor elemente.
▶️ Use presets for content! Folosirea unui anumit filtru da ideea de unitate.
▶️ Recycle your best hashtags! Cică IG penalizează folosirea repetata a acelorași #, prin urmare poți face câteva liste cu # nișate și rotește-le!
▶️ Use good copywriting! Degeaba construiești o poveste vizuală frumoasă prin foto sau video, dacă nu este bine susținută de un caption corect!
▶️ Keep the content on brand! Dacă nu ai un manual al brandului, poți crea un document în care să scrii câteva guidelines pentru brand!
▶️ Use IG’s hidden features! Pentru conturile de Business există un feature numit „Quick replies” care dă replici predefinite care salvează timp.
▶️ Get everybody aligned from the beginning! Comunicarea e cea mai eficienta armă, inclusiv pentru prevenție! Implică toți stakeholderii încă de la început în proces!

 

 

Special guest talk – The art of phone photography

Ultimul speaker pe care l-am ascultat înainte de pauză a fost Vlad Eftenie. La pauza de dinaintea sesiunii în care a participat și el, am schimbat două vorbe cu el și a spus că nu a venit să predice, ci să se relaxeze, să se distreze.

 

 

Mi s-a părut că a făcut exact asta iar speech-ul lui la #instacamp19, profund motivațional, a îndemnat la cunoaștere de sine, dezvoltare personală și iubire de sine.

Ce legătură au toate astea cu fotografiile reușite pe care le face Vlad?

Multe, dacă vezi fotografia ca mijloc de dezvoltare personală, dacă îți cunoști publicul și ce i-ar putea interesa, dacă știi de unde îți iei inspirația (oameni, cărți, muzică, locuri, discuții, călătorii), dacă acorzi suficient timp ca să poți crește și ignori haterii care îți suflă în ceafă!

Mai presus de astea, ar fi bine să ne întrebăm (dacă nu știm deja) care sunt nevoile esențiale pe care ni le îndeplinim prin numărul de like-uri din online: nevoia de exprimare, de validare, de recunoaștere, de împlinire? Care din acestea ne îndeamnă să publicăm frânturi din viața noastră?

Mi-a plăcut slide-ul cu Ikigai, un concept japonez care înseamnă „A reason for being”. În momentul când se împletesc perfect pasiunea, vocația, profesia și misiunea iese Ikigai, descoperi motivul pentru care exiști.

Spicuiesc din ce a spus el că ar fi ingredientele unei performanțe de top (cred eu, în orice domeniu):

1. PURPOSE
2. PASSION
3. VISION
4. CREATIVITY
5. DETERMINATION / PERSISTANCE
6. AWARENESS
7. CONTINUOUS DEVELOPMENT
8. GIVE BACK

Dublate de curaj, conștiință, unicitate, onestitate, empatie, implicare, comunitate.

Cred că de toate astea avem nevoie toți, zi de zi, nu?

 

Din păcate, nu am reușit să stau și la sesiunea de la amiază, în care s-a vorbit despre „How to become a better visual content creator”, cu Andreea Raicu, Dana Rogoz, Vali Bărbulescu, Sînziana Iacob, Cristian Simonca și Cristina Almășan.

 

A fost un context perfect de învățare, socializare și activare a unor branduri, după cum vedeți și în fotografiile de mai jos. Un eveniment reușit, ca toate cele organizate de echipa Evensys, de altfel!

 

 

Partenerii evenimentului au fost: HAAGEN DAZS, SAMSUNG, BANCA TRANSILVANIA, FINN CRISP, MARESI si YO. Do follow, că nu doare și nici nu costă!

 

Dacă vrei, poți citi și articolul despre Instacamp 2018 de anul trecut.

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook şi contul de Instagram, conținutul postat acolo este diferit!

Distribuie articolul

Comentarii