Do you Instagram? Instagram pentru bloggeri, branduri sau companii
Distribuie articolul
De când m-am apucat serios de acest hobby numit family travel blogging, continui să învăţ şi aprofundez lucruri ce au legătură cu blogul meu, cel mai recent seminar la care am participat fiind organizat de Parenting PR pe tema: #DPT10: How to Instagram – mai precis instrumentul Instagram pentru bloggeri, branduri sau companii.
Acum un an, deşi nu dădusem drumul blogului, am intrat într-o comunitate frumoasă de bloggeri părinţi, un proiect numit #DigitalParentsTalks, despre care am mai scris aici:
Digital Parents Talks. Școală de blogging? Comunitate? Reţea de suport?
Dacă acum un an învăţam despre storytelling şi arta de aşterne cuvintele pe blog de la Liviana Tane, sâmbăta aceasta am aprofundat nişte chestii şi am învăţat altele noi despre Instagram, de la nişte oameni mai pricepuţi ca mine: Robert Diaconeasa, aka DaddyCool.ro (cu un profil de Insta absolut superb, cu peste 10.6K urmăritori), Mihai Raitaru (despre arta fotografiei şi greşelile frecvente pe care le facem ca amatori) şi Alina Rachieru Ilie, fondator brand Pineberry (despre branding pe Instagram).
Instagram pentru bloggeri, branduri sau companii
Mi-a plăcut tare mult abordarea relaxată a lui Robert de a vorbi despre Instagram, cum a crescut el, ne-a răspuns la tot felul de întrebări tehnice, dar şi prezentarea profesionistă a Alinei despre creşterea unui brand pe Instagram.
Înainte să sumarizez ce s-a discutat şi ce v-ar folosi (poate) şi vouă, menţionez că eu am creat contul de Instagram al Familiei Hai Hui ca o necesitate (ce blogger de travel aş fi dacă nu aş avea cont pe Instagram?), însă abia de curând am început să îl dezvolt şi să mă ocup de el cum ar trebui.
Identifică nișa / domeniul și crează / modifică profilul de Instagram ca atare
Robert a pus accentul foarte bine pe faptul că profilul de Instagram pentru categoriile mai sus menţionate (bloggeri, branduri, companii), trebuie să reprezinte foarte bine omul/brandul respectiv, să aibă un aspect unitar şi curat, să reiasă din fotografiile postate şi descrierea fotografiei (caption) cine suntem şi ce vrem.
Dau exemplu din nişa mea: Nu pui pe un profil de blog de travel poze cu animale sau mâncare decât dacă le găseşti într-o călătorie şi au legătură cu călătoria pe care o faci / domeniul în care activezi. Nu pui fotografii (chiar şi din campanii plătite) cu produse ce nu au legătură cu imaginea pe care vrei să ţi-o construieşti, căci nu mai eşti credibil.
Deşi Instagram a fost preluat de Facebook, regulile şi conţinutul potrivit fiecărei rețele sunt altele. Dacă pe Facebook poţi face o postare mai lungă, cu trimitere în articolul de pe blog, pe Instagram trebuie să te rezumi la o fotografie reuşită, eventual editată, cu un paragraf însoţitor despre povestea fotografiei şi hashtag-urile (#) aferente, eventual cu celebrul „link în bio”.
Iată sfaturi şi informaţii culese din seminar sau despre care am citit in prealabil, alegeţi ce vi se pare că vi se potriveşte:
- Robert a ajuns la numărul impresionant de 10.600 followers (WOW!!!) pe contul său de Instagram într-un an de zile, timp în care s-a ocupat de profilul său, postând cam 2 fotografii pe zi (spune el că orele la care are reach mai mare sunt dimineaţa in intervalul orar 07.00 – 09.oo şi seara între 22.00 – 24.00), editate cu un filtru – cel folosit cu preponderenta de el este Mayfair (filtru din Insta), dar editează unele fotografii în prealabil cu Snapseed, Pomelo sau Canva);
- A trasat o linie clară a profilului (family, travel) şi nu se abate de la această linie – practic munca lui de pe blog rămâne pe blog şi pe Facebook, pe Instagram îşi creşte profilul pe o nişă anume, cu un scop anume, iar conținutul de pe IG diferă de cel de pe blog si Facebook;
- Foloseşte în medie 15 hashtag-uri studiate, ce au legătură cu nişa, cele mai bune (spune el) sunt cele care au între 80K şi 500K de fotografii care le folosesc; peste 500K postarea ta pe Instagram se pierde în feed, prea multă lume le foloseşte (exemplu: #travel nu ajuta prea mult, cât poate sta postarea ta în top cele mai recente?);
- Gândiţi-vă ce direcţie vreţi să imprimaţi profilului de Instagram asociat blogului, brandului, companiei și găsiţi un hashtag personalizat şi folosiţi-l (exemplu: eu am #FamiliaHaiHui, mai nou am #FamiliaHaiHui365, pentru că am demarat la începutul anului un proiect cu 365 de fotografii ale noastre din călătorii, aşa le voi gestiona uşor la finalul anului şi voi putea face un album);
- Studiaţi concurenţa (ce profile au, ce scriu la bio, au profile de business, ce # folosesc);
- Faceţi teste privind #, orele la care postați, filtrele pe care le folosiți, etc;
- Interacţionaţi cu postările celor pe care îi urmăriţi în Instagram, există o regulă nescrisă că după 3 like şi 2 comment la un profil, acesta se va „simţi” şi va veni la tine pe profil să îţi întoarcă serviciul; din păcate există şi ferme de followers, se pot cumpăra, însă sunt IP-uri false, aceştia nu îţi vor urmări postările cu adevărat; mai există o categorie care îţi dă follow, te invită să îi urmăreşti şi pe urmă rapid îţi dă unfollow (eu am păţit-o de multe ori);
- Aveţi grijă la încadrarea fotografiilor, spune Mihai, să nu tăiați câte un picior din cadru, să nu apară ceva în plus, aşezaţi subiectul astfel încât să fie uşor de reperat dar nu în mijloc (prim plan);
- Caption – Folosiţi paragrafe care să descrie ce văd urmăritorii în fotografie, poate nu înţeleg toţi care a fost intenția voastră la postarea fotografiei, pentru mine e important să spun câteva cuvinte despre locul unde a fost făcută fotografia, un citat inspirational sau să exprim în cuvinte o stare anume;
- Pentru profilele de blog, brand sau companie, nu amestecaţi profilul profesional cu cel personal, spune Alina că poate denota lipsă de seriozitate sau confuzie; poţi posta orice pe profilul de blog/brand, dar numai dacă se potriveşte domeniului în care activezi;
- Treci la contul de Business, ai anumite avantaje (precum Insights, Insta Ads, etc);
- Foloseşte Insta Stories (eu habar nu am cu ce se mănâncă asta, dar promit să mă documentez), se pare că a 10.000 de Followers ai posibilitatea ca în Insta Stories să pui un link direct către blogul tău, ceea ce poate fi o sursă generatoare de trafic;
- Nu e obligatoriu să ai profil de blog/brand şi pe Instagram. Însă dacă ceea ce promovezi sau despre care scrii este (şi) vizual, nu strică; iată domeniile pe care există interes mai mare pe Instagram decât pe Facebook: fashion, beauty, design, arhitectură, fotografie, celebrităţi. Cred că şi travel, dar nu figurează in acest grafic.
-
Dacă decizi însă să îţi faci profil de blog/brand/companie, alocă timp zilnic (minim 1 oră pe zi, poate fi împărţit în două intervale), în care să postezi, să alegi hashtag-uri, să urmăreşti pe alţii şi eventual să interacţionezi.
-
Eu îl urmăresc pe Robert Katai, care este o sursă inepuizabilă de informaţii despre această reţea, ba chiar a făcut şi un site care se numeşte Instagramology.ro, pe care postează noutăţi din această reţea. De la el am preluat aceste statistici făcute de Zelist referitoare la cum a arătat luna Decembrie 2017 pe Instagram la nivel de ţară:
Si un articol relevant: Ce s-a întâmplat pe Instagram în 2017
Au mai scris după seminar: Alexa, Laura, Elena, Iuliana, Iohanna și nu numai.
Vă las cu fotografia cu cele mai multe like-uri de pe profilul nostru de Instagram în acest moment:
Evenimentul a fost găzduit de Conacul Golescu Grant si sponsorizat de Lidl Romania, care a lansat gama de produse de îngrijire Lupilu pentru bebeluși și copii. Noi suntem fani Lidl, avem produsele noastre preferate pe care le cumpărăm constant de la ei (mortadella, avocado, mango, cafea de Costa Rica, sparanghel murat și creveți congelați din promoția Deluxe). In seara asta ne-am făcut provizii de un bax de bere Duff și un carton de 6 sticle de vin rose Spring Valley de California (excelent!). Cheers!
Sper că găseşti util și ușor de parcurs articolul nostru. Dacă da, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, contul de Instagram sau canalul de YouTube şi să dai share articolului.