Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Despre branding, blog, cum să te prezinți brandurilor, la Digital Parents Talks

28 mai 2018
Blogging

Distribuie articolul

„Vezi că sâmbătă la 11.30 îl duc pe Ionuţ la meci, joacă pe Romprim”.

„Aoleu, eu sâmbăta asta mă duc la un seminar. Andrei cu cine rămâne?”

„Vedem noi, o chemi pe maică-ta sau îl iau cu mine. La ce seminar te mai duci?”

„Unul despre Cum să te prezinţi brandurilor, îl ţin fetele de la Digital Parents Talks”.

 

Cam aşa decurgea o conversaţie joi seara între noi, eu fiind înscrisă la seminar de vreo lună, încă de când a fost anunţat. Ştiţi deja că intenţionez să devin din ce în ce mai bună în această nouă ocupaţie pasiune, aşadar nu scap nicio ocazie de a învăţa ceva nou sau de a prinde o idee în zbor de la specialişti. Ca să nu mai spun de socializarea cu prieteni bloggeri sau tartele cu caramel sărat de la Flavours.

 

 

Seminarul, găzduit cu generozitate de Conacul Golescu Grant ce aparţine Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, a fost împărţit în trei secţiuni pe durata celor 4 ore (cu tot cu pauze).

 

Mi-au plăcut tare mult prezentarea şi interacţiunea cu sala a Anei Nicolescu, blogger Mămica urbană, fondator Parenting PR; m-au impresionat autenticitatea şi sinceritatea Ralucai Brebeanu-Motoca, Digital Marketing Manager Immochan, dar şi prezentarea explicită despre lumea publicităţii, rolurile regiilor de publicitate şi a agenţiilor media, a lui Alin Alecu, director Arbo Media. Elaborez în cele ce urmează!

 

 

 

Branding şi identitate vizuală cu Ana, din două perspective: aceea de blogger şi de specialist PR

 

Ana ne-a provocat să facem o introspecţie şi să răspundem (în scris, verbal sau în gând) la câteva întrebări despre noi şi blogul nostru. O voi face şi eu aici, cât de onest pot:

 

Cine sunt eu în mediul online?

Familia Hai Hui este un brand încă de la început, a fost gândit şi crescut astfel, aşa cum m-am priceput şi am învăţat.

În spatele blogului sta o firmă înfiinţată la finalul lunii Martie 2017, dar şi un brand înregistrat încă de la început la OSIM (denumire şi logo).

 

 

Am identitate vizuală, am lucrat încă de la început pe domeniu propriu şi am crescut organic şi sigur într-un an, de la 0 la 5000 de cititori lunar, de la 0 la 4500 de followers pe pagina de Facebook şi peste 1000 pe cea de Instagram.

 

Ana ne spunea să facem diferenţa în a răspunde la :

Cine cred eu că sunt în mediul online?

Cred că sunt un jucător care ştie ce vrea, îi place ceea ce face şi munceşte mult pentru rezultate. Ştiu că sunt autentică, empatică, uneori simpatică, mă documentez mult şi scriu numai din perspectiva experienţei proprii.

Pfff, vedeţi cum m-am identificat cu blogul, eu, persoana fizică?

 

Cum mă percep ceilalţi pe mine în mediul online?

Asta să îmi spuneţi voi! Cine este Familia Hai Hui în mediul online? Ce reprezintă pentru voi?

 

 

 

Ce nevoie acopăr în piaţă?

Nu ştiu dacă aţi mai citit despre asta, am mai scris că ideea blogului mi-a venit în Iunie 2014, când eram în vacanţă cu copiii la Singapore. Până la înfiinţarea propriu zisă a blogului au mai trecut 3 ani.

Atunci, în 2014, mi-am dat seama că există o nişă în domeniul turismului şi în travel blogging prea puţin exploatată, cea de family travel. La momentul respectiv, un singur blogger scria despre călătoriile cu copii, Adriana Cocic de la Minicalatorii.ro.

Mi-am dat seama că aş putea veni în această nişă cu un produs nou, un blog de călătorii în familie, în care să îmbin utilul (nevoia părinţilor de a găsi informaţii detaliate despre locuri child friendly, sfaturi, experienţe de încercat sau evitat, destinaţii recomandate) cu plăcutul (pasiunea noastră, a întregii familii, pentru călătorii).

Si am învățat, timp de un an, să centrez și să dau cu capul. Citește și Digital Parents Talks. Școală de blogging? Comunitate? Reţea de suport?

 

Cum mă diferenţiez?

Între timp, au mai apărut şi alţi bloggeri de family travel, eu spun că nişa era oricum puţin exploatată şi că avem nevoie de toţi pe piaţă.

Contează modul în care acoperi nevoile cititorului, stilul în care o faci, informaţiile pe care le dai.  Eu consider că mă diferenţiez prin experienţele trăite alături de copii, pe care ulterior le relatez cu lux de amănunte, pe blog, prin stilul de scris, prin ceea ce fac zi de zi pentru promovarea şi creşterea blogului şi a comunităţii create în jurul lui.

 

 

De ce m-ar crede pe mine cititorii?

Răspundeţi voi şi aici?

Eu zic că voi simţiţi onestitatea, pasiunea mea şi munca depusă în redactarea unui articol şi de aceea mă credeţi şi mă citiţi.

 

 

Pe urmă, Ana ne-a vorbit un pic despre identitatea vizuală şi importanta existenţei acesteia pentru un blog respectabil, care are intenţia de a şi câştiga bani pe seama muncii autorului lui.

 

Identitatea vizuală se referă (şi nu exhaustiv) la:

  • numele blogului;
  • logo;
  • înregistrare domeniu;
  • găzduire;
  • template;
  • pagina de Facebook pentru comunitate;
  • materiale publicitare cu brandul (cărţi de vizită, banner sau roll up, mape sau insigne cu logo);
  • existenţa unei fotografii şi a unei scurte descrieri reprezentative pe blog, pentru că cititorii să te cunoască;
  • adăugarea numelui blogului la profilul şi curriculum vitae personal.

Am răsuflat uşurată să bifez toate cerinţele de mai sus (cu excepţia mapelor şi insignelor cu logo, de care nu am avut nevoie).

 

 

 

Cum aleg brandurile bloggerii pentru campanii?

 

Raluca Brebeanu – Motoca, Digital Marketing Manager Immochan, ne-a spus, în câteva cuvinte, cum aleg ei bloggerii pentru campaniile în desfăşurare, cât de importantă este interacţiunea bloggerului cu comunitatea sa, menţionând că nu sunt foarte interesaţi de cifrele blogului, cât de engagement sau feedback.

Cum bine punctează Raluca, este extrem de important ca brandul să ştie ce vrea înainte de a demara o campanie, ce anume cere de la blogger (respectiv, de la comunitatea lui). Astfel poate da un brief sau informaţii coerente, cu aşteptări realiste, având toate şansele ca bloggerul să livreze (dacă şi acesta îşi face bine treaba).

 

 

Mi se pare important că a susţinut (şi sper să nu fie singurul brand de acest gen) că uneori au ales bloggeri cu cifre mai mici dar care s-au implicat şi au creat un engagement mai mare decât influenceri.  Au ales micro-influencers în detrimentul bloggerilor mai mari, pentru că au simţit că au nevoie de bloggeri punctual, pe zone, judeţe, centrele lor comerciale, etc.

 

 

Piaţa de publicitate online şi de ce cifrele contează, în opinia lui Alin

 

Alin Alecu, director general, ARBOmedia (agenție de media buying) vine şi contrazice un pic brandul, prin vocea Ralucăi. Dânsul spune că, din contră, în momentul când piaţa publicităţii este divizată în canale tradiţionale şi publicitate online, când doar o mică (infimă) parte din caşcaval aparţine blogurilor,  contează cifrele bloggerului, dar mai ales contează seriozitatea şi produsul final.

 

 

Alin ne face o radiografie succintă a pieţii actuale a publicităţii, din care înţeleg următoarele:

  • din 2011, online-ul este cel de-al doilea mediu preferat de investiţiile în publicitate, după televiziune;
  • în 2017 creşterea a fost de peste 12%, iar în 2018 va avea loc o evoluţie similară (circa 14%), cu un accent important pentru publicitatea pe device-urile mobile;
  • brandurile mari vor avea externalizat (aproape întotdeauna) serviciul de publicitate şi comunicare prin intermediul agenţiilor media;
  • canalele de distribuitie, pe de altă parte (fie TV, radio, site-uri sau bloguri), vor fi şi ele reprezentate de regii de publicitate;
  • o regie de publicitate este o entitate pe care o angajezi pentru a-ţi reprezenta interesele şi a-ţi vinde cât mai eficient spaţiul publicitar de pe canalul tău; regia lucrează pe bază de comision, are legăturile în piaţa deja formate şi ştie mersul lucrurilor din spatele cortinei;
  • o agenţie media se ocupă de comunicarea online şi offline a brandurilor, face campanii, cumpăra sloturi publicitare, etc, acţionând ca un serviciu externalizat al brandului;
  • brandul poate da explicaţii într-un audit ulterior pe bugetul angrenat, de ce au ales un blogger sau altul, atunci cifrele sau colaborările anterioare cu un anumit blogger primează.

 

 

Concluziile pe care le trag eu la DPT13 sunt clare:

Fă-ţi o analiză completă şi onestă a brandului tău (dacă îl ai)!

Construieşte unul (dacă nu ai), acest proces durează şi depinde de mulţi factori!

Fă-ţi o prezentare profesionistă şi caută oamenii potriviţi din regii / agenţii / branduri cărora să le-o trimiţi (împreună sau fără o propunere de campanie)!

NU te descuraja dacă nu primești răspuns sau primești refuzuri! La un moment dat s-ar putea schimba lucrurile!

Lucrează! Autentic, profesionist, îngrijit şi cu pasiune! Rezultatele se vor vedea sigur, la timpul potrivit!

 

Poate vrei să citești și:

50.868 km sau 71 de ore de zbor – Retrospectiva călătoriilor noastre cu copiii în 2017

6 luni de blogging – ce și cât am castigat?

Un an cât o fluturare de gene

 

Sponsorii şi partenerii care au făcut posibil seminarul şi cărora le mulţumesc şi eu, sunt: Lidl România & Cofetăria Flavours, care ne-au îndulcit pauzele cu fructe, sucuri naturale, de prăjituri, tarte şi candy bar nici nu vreau să îmi amintesc, căci am glande salivare care reacţionează inclusiv la amintiri.

Credit Foto: Mihai Răitaru

 

Sper că găseşti util și ușor de parcurs articolul nostru. Dacă da, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, contul de Instagram şi să dai share articolului.

Galerie foto

Distribuie articolul

Comentarii