Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Noutăți live de la Social Media for Parents 2018

19 iulie 2018
Evenimente

Distribuie articolul

Ne bucuram sa fim prezenti, ca Bloggeri Ambasadori, la Social Media for Parents, cel mai important eveniment dedicat bloggerilor de parenting din Romania. In fiecare an, conferinta reuneste parintii activi in mediul online si specialisti in comunicare si digital pentru a dezbate tendintele in parenting, idei de promovare si noutati din social media.

Urmariti in online hashtag-ul #smforparents18, transmisiunea video live de la fata locului (http://www.privesc.eu/widget/live/83156?) incepand cu ora 09.00, dar si tentativa mea de live blogging de mai jos.

 

Dupa inregistrarea participantilor, cafeaua si networking-ul de la prima ora, incepe conferinta, incerc sa relatez in timp real. Voi completa articolul despre  #smforparents18 pe măsură ce sesiunile se desfășoară cu discursurile speakerilor.

 

SESIUNEA 1 – TRENDURI IN PARENTING

 

Moderator: Miruna Ioana, Blogger siblondelegandesc.ro

 

Otilia Mantelers, expert in parenting si specialist in joaca terapeutica cu copiii, ne propune sa incercam sa fim niste parinti mai constienti, mai putin perfecti.

In zilele noastre parentingul a inceput sa fie dificil, am inceput sa cautam sfaturi si trucuri de la experti, pe forumuri, pe bloguri specializate.

De ce nu este suficient instinctul nostru de parinte?

Cand copiii nostri gresesc, primul instinct este sa il pui la colt, sa te victimizezi, sa reactionezi in functie de fondul familiei din care provii.

Otilia ne intreaba care e povestea venirii noastre pe lume?

Avand in vedere ca pe vremuri era complicat sa iei o decizie daca vei creste sau nu un copil, copiii depind de dorinta parintilor (in special a mamei) de a veni pe lume sau nu, simt acest lucru din burta mamei.

Cine suntem noi in relatia cu copilul nostru?

Cand interactionam cu copiii nostri, descoperim copiii nostri interiori, ceea ce poate fi un atu in joaca cu ei, reusind sa coboram la nivelul lor de joaca si de intelegere.

Copiii tin oglinda noastra in fata provocarilor de zi cu zi, fortandu-ne sa ne depasim temerile si fricile pe care le constientizam sau nu. A cui voce iti spune „Vreau sa nu gresesc”?

Ce vor sa auda copiii de la noi?

Esti OK, esti iubit, esti destept, esti in siguranta!

Ei cer sa fie iubiti asa cum sunt, dar noi nu ii mai auzim pentru ca auzim alte voci din trecutul si copilaria noastra.

Parentingul a devenit despre a fi perfecti:

  • nastere naturala
  • alaptat neaparat
  • scutece bio
  • mancare bio
  • parenting perfect

Nu e nimic gresit cu ele, dar care e vocea din spate?

Ar trebui sa ne pese un pic mai putin de presiunea societatii si de cat de buni parinti suntem, ci sa fim un parinte „good enough”. Sa nu ne mai agresam.

Ce face un parinte modern?

Este sincer cu sine si cu copilul.

NU e nevoie sa rezolve traumele copiilor.

Face lucruri pentru sine – nu traieste viata prin intermediul copiilor.

 

Mihaela Bilic, Medic Nutritionist, Autor, vorbeste despre nutritie, ca parte a unui stil de viata sanatos pentru copii.

Dansa recunoaste ca nu are copii, nu a simtit pe pielea ei prin ce trece un parinte in diverse etape ale vietii unui copil. Studiile de specialitate si experienta insa o ajuta sa faca niste recomandari (de bun simt, adaug eu) in privinta unei nutritii echilibrate pentru familie, in general, pentru copii, in special.

Adultii tind sa dramatizeze si exagereze lucrurile, pe cand in lumea copiilor totul este o joaca.

Indiferent de varsta pe care o avem, functionam pe baza de instinct. Natura ne-a facut mancaciosi, pofticiosi, lacomi, dezordonati, lenesi.  Atunci cand intelegem ca anumite lucruri nu le putem schimba, ne ajuta sa punem niste repere, niste limite care ne pot ajuta in orice intreprindem, o educatie si disciplina.

Regulile  pe care le trasam trebuie sa fie simple, respectate si indeplinite si de noi, adultii. Exemplul vine din familie, noi trebuie sa fim echilibrati si sa stim ca facem un lucru bun.

Nu ar trebui sa transformam mancarea intr-un element prin care sa dam valoare vietii noastre sau a copilului.

Nu faceti confuzia intre dietetic si sanatos! Un copil va alege varianta cea mai bogata in calorii, cel mai simplu de mestecat si cea mai apropiata de gustul lui.

Cand copilul nu mananca legume, nu e despre voi! Este despre instinctul copilului, care este atras de lucruri albe (paine, paste fainoase), nu verde.

Suntem nascuti sa fim comozi si vom alege varianta cea mai la indemana. Copiii se misca foarte mult, au energie, corpul lor consuma glucoza si au nevoie de acest combustibil pentru realimentare.

Atata timp cat copilul este activ si normo ponderal, are voie sa manance orice, cu diferente clare intre fainoase si dulciuri.

Dulcele nu este un aliment, sunt produse de rasfat, destinate exclusiv placerii, pe care le mancam din cand in cand pentru a ne simti bine, ca un fel de premiu. Nu le transformati intr-un lucru interzis (le vor cere mai abitir), trebuie sa fie de calitate si mai greu sa ajuns la ele!

Alimentele pentru copii trebuie sa fie cat mai simple, cat mai putin prelucrate industrial, care pot fi recunoscute si de bunicile noastre.

Orice copil hranit cu mancare facuta in casa este un copil sanatos.  Ne nastem cu neofobie, sarcina noastra este de a avea rabdare cu copilul pentru a-i introduce, pe rand, alimentele.

Copilul care are nevoie de atentia voastra, care nu se joaca suficient, este trist si se va refugia in mancare. Uitati-va cu curaj in jur si vedeti unde este problema, nu exista copil cu dezechilibru alimentar care sa nu fie afectat de o problema psihologica!

Cand a scris ABC-ul de nutritie, Dr. Bilic a scris notiunile de baza ale nutritiei gandindu-se la mame, nu la copii.  Mancati impreuna, indiferent ce e la masa. Fiti acolo langa ei, puneti portiile in farfurie! Ajutati-i sa isi disciplineze dimensiunea portiei!

 

Mirela Horumba, Psihologul Parintilor – Metoda „EU POT in actiune”- o cale noua si pozitiva pentru rezolvarea problemelor copiilor

 

Comportamentul copilului este un rezultat al actiunilor sau inactiunilor noastre ca parinti. Parintii sunt psihologul de fiecare zi al copilului lor, fie ca folosim cuvinte, priviri, gesturi, mesajele noastre transmit clar ceea ce simtim.

Intr-o cultura in care violenta si agresivitatea erau forme de educatie, asa cum a fost cea in care am crescut, rezultatul educatiei primite se transmite, fara sa vrem, mai departe, copiilor nostri.

Toata lumea vorbeste despre nevoile si dorintele copilului, sa ne conectam cu copilul, dar noi habar nu avem ce inseamna asta.  Metoda despre care ne vorbeste dna psiholog este simpla, autorul ei este Ben Furman, un psihoterapeut finlandez (a aparut in anul 2000).

Copiii nostri ne transmit zi de zi, prin comportamentul lor, ca au nevoie de hrana emotionala (dorinta de conectare, joaca, timp impreuna).

 

Metoda „EU POT in actiune”:

  • este bazata pe solutii practice,
  • ajuta copiii sa isi asume responsabilitatea propriilor actiuni,
  • contribuie la depasirea problemelor emotionaler,
  • aplica invatarea in mod distractiv, ceea ce copiilor le place.

 

Parentingul poate fi frumos, distractiv, daca noi stim sa facem lucrurile cu calm si lasam fricile proprii deoparte.

Copiii au nevoie de frustrari sanatoase, au nevoie sa le integreze corect pentru a obtine rezilienta mai tarziu.

 

Beneficiu dublu: si parintii au de castigat!

  • scapa de tantrum-urile parintesti;
  • evita mecanismul de transfer psihologic (o reactie emotionala la un eveniment din trecut, nu la ceea ce se intampla in prezent);
  • scapa de sentimentul de vina post-experienta;
  • invata sa vorbeasca centrat pe soluție, fara sa țipe.

 

Etichetele puse copiilor (pozitive sau negative) sunt toxice.

Metoda consta intr-o procedura structurata in 15 pasi prin care respectand viziunea copiilor asupra problemelor, coopereaza cu acestia pentru rezolvarea problemelor.

De ce functioneaza?

Adultii tind sa vada problemele copiilor ca pe niste „defecti care trebuie reparati”(focus pe copil), in loc sa vada focusul pe comportamentul copilului.

Metoda este aplicabila pe copii de la 4 la 12 ani, intial a fost conceputa pentru profesionistii din educatie, dar poate fi aplicata pentru aproape orice tip de problema sau tulburare de comportament.

 

Ce face aceasta metoda de fapt?

Ia comportamentul pe care copilul doreste sa il invete si tine cont de tot ce el iti spune ca are nevoie pe acest parcurs al transformarii.

Invatarea unei noi abilitati trece din etapa in etapa folosindu-se de resursele copilului, ale sustinatorilor, de sistemul de valorizare si recunoastere personala pana la final, cand a da mai departe si altor copii experienta pozitiva, duce la consolidarea noului comportament.

 

Copiii stiu sa isi rezolve lucrurile singuri, daca ii lasam (daca sunt abordati intr-o maniera respectuoasa si cooperativa)!

 

Sorin Cadar, Medic Primar ORL, Asociatia Romana de Homeopatie Clinica, vine pentru a ne explica beneficiile si importanta homeopatiei pentru sanatate.

Medicina este una singura, se invata la facultatea de medicina si absolventii se numesc medici. In cadrul ei exista diverse capitole, printre care si patologia.

Semiologia (clinica) = semnele care ne arata ca vine sau se intaleaza o boala

Terapia =  ce facem, cum si cand pentru a ameliora, vindeca sau scapa de afectiuni.

Homeopatia este o metoda terapeutica, parte a medicinei. De ce homeopatia?

Pentru ca putem!

Din cele mai vechi timpuri, oamenii nu au apelat la medicamente si comprimate, ci la plante.

Limita administrarii de medicamente este capacitatea organismului de a integra ceea ce tu ii dai pentru a se echilibra.

Putem apela la tot ceea ce inseamna terapie alopata. Homeopatia este o metoda foarte veche, dar clinica. Toti homeopatii adevarati sunt medici clinicieni.

Cand un medic homeopat greseste, nu homeopatia e de vina, poate nu e suficient de instruit, nu a aplicat tratamentul corect.

Homeopatia este o metoda terapeutica ce poate functiona de sine statator, alaturi de alopatie sau complementar.

Controversele care s-au nascut in jurul homeopatiei sunt privite eronat.  Problema se rezuma la profesionalismul medicului.

Domnul doctor ne recomanda pentru vara Gastrocynesine, belladonna, influcid, homeogene.

 

 

SESIUNEA 2 – PROVOCARILE PARINTILOR MODERNI

 

Moderator: Gabriela Maalouf, Psihoterapeut & Trainer pentru copii si parinti

Amalia Fodor, Director Fundatia Orange si Georgiana Rosculet, Coordonator Programe Educationale „Salvati Copiii” ne povestesc despre cum tehnologia vine in ajutorul logopezilor, terapeutilor si parintilor care lucreaza cu copii cu deficiente de vorbire sau de auz.

Logopedia este prima platforma digitala de logopedie in limba romana dedicata copiilor, dezvoltata de Organizatia Salvati Copiii cu finantarea Fundatiei Orange.

De 6 ani, Fundatia Orange finanteaza proiecte pentru persoane cu deficiente.  Amalia subliniaza importanta integrarii prin interventia timpurie la problemele logopedice.

Georgiana ne spune ca protectia si participarea copiilor sunt nuante ale aceluiasi proces.  Cand nu ne simtim in siguranta, incepem sa avem o viziune foarte limitata.

Din atmosfera pe care o cream in relatie cu copilul, daca el se simte acceptat si iubit, putem vedea dincolo de comportamentul lui.  Putem lasa copilul sa ramana conectat cu propria lui busola interioara, noi fiind acolo pentru a-i crea un cadru adecvat si contextul in care el sa se auda, sa se desfasoare.

Proiecte educationale centrate pe nevoile copiilor:

  • adultul ghid si martor al copilului in timp ce invata;
  • asigurarea unei retele de suport si intervizare pentru adultii implicati in proiect

 

Proiectul Logopedia: Abordarea relationala a procesului de invatare – Ce vrei sa te invatam? (dezvoltarea vocabularului, structurarea limbajului, emiterea sunetelor)

Impreuna pentru folosirea creativa, utila si sigura a Internetului – copilul in centru, comunitatea formata din parinti, colegi, cadre didactice, persoane publice si specialisti in jurul lui.

Copiii au nevoie sa ii vedem in toata vulnerabilitatea si splendoarea lor.

 

Valeria Herdea, Medic de Familie, Presedinte AREPMF (Asociatia Romana pentru Educatia Pediatrica in Medicina de Familie), vorbeste despre alimentatia complementara – actualitati conform ghidului ESPGHAN 2017 (Societatea Europeana pentru Gastroenterologie, Hepatologie si Nutritie Pediatrica)

Diversificarea e o tara a regulilor, daca nu le respectam riscam ca acel copil sa poata deveni alergic, etc. Regulile sunt facuta sa fie adaptate copiilor nostri.

Principiile alimentatiei complementare s-a modificat periodic in functie de stadiul cunosterii si a dovezilor acumulate.

Conform OMS – Hrana complementara = introducerea in alimentatia sugarului a oricaror alimente, solide sau lichide, altele decat laptele matern

Conform ESPGHAN – alimente si lichide, altele decat laptele matern si formulele de lapte

Momentul introducerii hranei complementare: de la 6 luni e media, cel mai devreme la inceputul lunii a 5-a, nu mai tarziu de 26 saptamani

De ce e recomandata diversificarea? Copilul este pregatit sa intre intr-o alta etapa. Factori luati in considerare:

  • nevoile copiilor in ceea ce priveste nutrientii (fierul mai ales)
  • dezvoltarea psiho – motorie diferita a copiilor
  • aspecte in ceea ce priveste acceptarea senzoriala
  • aspecte in ceea ce priveste preventia alergiilor

Este recomandata continuarea alaptarii sau a utilizarii formulelor, concomitent cu hrana complementara.

Elemente de ordin psiho-motor necesare pentru a accepta / inghite alimente complementare omogene / piureuri:

  • capacitatea de a sta in sezut cu sprijin
  • controlul postural al gatului si corpului
  • disparitia progresiva a reflexului de extruziune / inchiderea mai buna a gurii
  • capacitatea de a inghiti alimente non-lichide
  • aparitia miscarilor laterale de masticatie (permite trecerea la o textura mai solida)
  • mimetismul (tinerea linguritei, ducerea la gura)
  • capacitatea crescuta de a exprima foamea / satietatea (limbajul corporal al copilului)

Parintii determina CE mananca copilul, copilul determina cat de MULT mananca.

NU administrati 2 alimente noi odata, unul nou la 2-3 zile, dupa ce il tolereaza pe cel anterior, alimente proaspat preparate.

Parintii sunt promotorii unui stil de viata sanatos.

Preferintele gustului sunt dobandite, nu congenitale. Incep in uter, prin lichidul amniotic matern.

Furnizati varietati inca de la inceput, in special legume verzi cu gust amar. Oferiti alimente in mod repetat (de 10 – 16 ori!)! Oferiti texturi diferite de la inceput, intr-o dieta diversificata!

Laptele matern oferta varietate senzoriala timpurie – construirea unui pod pentru gust pentru mese familiale. Alaptati oriunde si oricand cere copilul!

Ordinea introducerii: cereale fara gluten (orez, hrisca, mei, porumb)

Boala celiaca = intoleranta la gluten (consumul de cereale care contin gluten duce la diaree, dureri de stomac, esec in crestere)

NU lapte crud de vaca, nu este recomandat ca bautura in primul an de viata, doar ca parte a alimentelor complementare.

 

Mihaela Feodorof,  Owner & Career Architect @Yourway

In cadrul proiectului Yourway, ei fac evaluari vocationale pentru adolescenti si comportamentale pentru elevi.

”Oamenii mari nu inteleg niciodata nimic singuri si e obositor pentru copii sa le tot dea explicatii.” Antoine de Saint-Exupery

 

Etapele de dezvoltare ale elevului:

3-7 ani: 75% adult – 25% copil

7 -14 ani: 50% adult – 50% copil

>14 ani: 25% adult, 75% copil

 

Rolul de parinte sau formator = cel mai dificil si cautat job din lume

 

Anamaria Iulian – medic primar, nutritionist – Cum invatam copiii mofturosi sa manance sanatos?

”Frumos si sanatos” – program personalizat de tratament a obezitatii infantile (Nutritie, kinetoterapie si recuperare medicala)

Alimentele consumate in prezent ne-au transformat profund perceptia asupra gustului. Consecinte: impactul asupra sanatatii – insuficient evaluat: alergii, tulburari de nutritie.

 

Nu suntem ceea ce mancam, suntem ceea ce putem inghiti, digera si transforma in nutrienti care ne hranesc corpul.

Ce putem face, in familie?

  • Alegeri alimentare corecte
  • Bun management al stresului – cultivarea emotiilor pozitive
  • Miscare – de orice fel

Obezitatea nu este ereditara.  Celulele adipoase la copil se inmultesc, putand duce la probleme cu greutate la maturitate.

Starea de satietate e o stare de bine, insa ne folosim de ea ca sa tratam si felul in care ne simtim (anxietate, furie, tristete).  Copiii nostri vor invata sa nu mamance de foame, ci sa isi indeplineasca alte nevoi.

Comportament alimentar corect:

  1. alimente inalte calitativ
  2. atent selectionate – incarcatura glicemica
  3. gandite si combinate – game largi de persoane
  4. gatite sanatos – pricepere si pasiune
  5. gust bun
  6. aspect impecabil

 

Beneficii: energie, buna-dispozitie, pofta de viata, imunitate optima, forma fizica de invidiat, mentinerea pe termen lung a numarului de kg dorit

 

Strategie in 10 pasi pentru copii si parinti:

  • 3 mese si 2 gustari
  • mic dejun obligatoriu
  • think green
  • gustari – fructe de sezon
  • farfuria sanatoasa
  • uitati dulciurile
  • miscare
  • e-movere – gratitudine (reinventare / resimbolizare)
  • motivatie
  • repetitie

Farfuria ”Frumos si sanatos”: pana la 3 ani : 1/3 din farfuria unui adult, peste 6 ani 1/2 din farfuria unui adult

Parintii sunt responsabili pentru dobandirea unui comportament alimentar corect. Dobandirea acestuia presupune: motivatie, atitudine pozitiva, perseverenta, rabdare, toleranta, creativitate, good enough mother (informare corecta / educatie, mame care sunt acolo, isi pot ajuta copilul, nu fac copilul sa se simta neiubit).

 

 

Dupa o bine meritata pauza de pranz, urmeaza o discutie interesanta, un panel plin de bloggeri cu experienta.

 

 

SESIUNEA 3 – BLOG TALK

Ioana Chicet-Macoveiciuc – Printesa Urbana

Ana Nicolescu – Mamica Urbana

Ana Maria Mitrus – Meseria de parinte

Ruxandra Luca – Prezentator TV si Blogger

Alex Zamfir – Cel mai bun tata

Cristina Otel – Trainer, coach, blogger

Moderator: Florina Badea – Health coach, Health and parenting blogger

Intrebarile Florinei sunt punctuale:

Continutul ramane rege pentru un articol?

Ioana si-a declarat public aversiunea pentru a transforma scrisul in altceva, urmarirea de SEO. Nu poti face blogging din calitate fara sa te pricepi sau sa iti placa sa scrii. Conteaza foarte mult exercitiul, zi de zi.  Intr-o carte scrisul este tot ce conteaza.

Continutul de calitate in blogging inseamna sa faci cititorul sa se simta bine, sa rezoneze cu tema articolului sau cu tine.

Cand scriem despre lucruri care nu ne reprezinta, se simte asta si in scriitura, dar si in numarul de cititori sau in comunitate.

Ruxandra creaza continut si pentru blog si pentru TV, o face in aceeasi maniera relaxata intrucat creaza continut pentru divertisment. Abordeaza subiecte mai putin mentionate in TV (inclusiv alaptarea) si le ambaleaza intr-un continut original.

Ana spune ca a avut tendinta sa aiba pe blog relatari, nu povesti, facand trecerea de la jurnalism (presa scrisa) la blogging. A inteles ulterior ca este important sa iti spui povestea, sa iei oamenii cu tine in poveste. Este important sa ne impartasim mai ales esecurile, frustrarile, temerile.  Foloseste instrumente de SEO, insa nu se cramponeaza de reguli fixe. Este foarte important ce facem cu puterea exemplului prin continutul de calitate.

Ana Maria spune ca ne expunem prea mult copiii si ii invatam cu niste atitudini care nu le vor face bine mai tarziu. Exista doua variante daca sunt expusi: ori nu le place si se opun, ori incepe sa le placa (in jurul varstei de 10 ani) si incep sa intervina probleme de intimitate, expunere, cu atat mai mult cu cat ei au la indemana gadget-uri.

Alex confirma ”Content is King”, insa nu mai este foarte bine definit continutul, in special cel de calitate. Chestii care nu sunt de calitate se pot distribui cu o viteza fantastica in online. Blogging este despre a fi onesti cu noi insine. Important este ca atunci cand vedem lucruri care nu ne convin, sa le spunem exact asa cum le simtim.

 

Planul editorial i-a ajutat?

Cristina a gandit niste proiecte / campanii proprii, precum Pauza de bine sau Inspiratia Saptamanii, care au ajutat-o atat la nivel de organizare si predictibilitate, dar si la varietatea subiectelor abordate. Conteaza foarte mult partea de autenticitate, odata cu transformarea personala prin care trece.

Cititorii reactioneaza la o anumita ritmicitate a postarilor, articolelor. Un plan editorial te poate ajuta sa iti organizezi mai bine timpul, se asigura ca in perioadele in care are proiecte offline sa isi asigure articolele pe care le va publica la timpul potrivit.

 

Cum crestem comunitatile?

Ana vorbeste despre cresterea comunitatii de bloggeri parinti (Digital Parents Talks), pornita initial ca o nevoie de socializare.  Lucrurile au inceput sa evolueze instinctiv, organic, in moment fiind peste 500 de membri. Trebuie sa ai reguli, sa responsabilizezi oameni, sa ii faci pe oameni sa vrea sa fie acolo si sa visati impreuna la ceva. Este nevoie de informare si scoala inclusiv pentru blogging, chiar daca nu este o meserie per se din nomenclatorul de meserii.

Comunitatea Cristinei a crescut incet si a evoluat in functie de etapele si subiectele care sunt mai greu de digerat (Cristina abordeaza pe blog foarte multe subiecte despre dezvoltarea de sine). Blogul sau articolele se vor intalni cu oamenii care au nevoie de ele, legaturile cu cititorii fideli fiind mai stranse in acest caz.

Punctul care a ajutat-o pe Ruxandra sa isi creasca comunitatea a fost momentul in care a inceput sa scrie sincer, autentic, in limitele in care se simte ea confortabil.

Ana face diferenta intre un trib (comunicare unidirectionala) si comunitate (comunicare in dialog). Unii din pasii necesari pentru cresterea comunitatii este sa te intalnesti cu ei in offline. O comunitate este un organism viu in care oamenii stau atata timp cat simt / le este necesar sa stea. Ea sustine ca majoritatea bloggerilor au triburi, si nu comunitati. Comunitatea poate sa asigure monetizare si poti avea impact si asupra unei comunitati mici, dar interactiva.

Ioana puncteaza ce ajuta in cresterea unei comunitati: scrie zilnic, sunt foarte importante grupurile dedicate (nu neaparat grupul cititorilor, ci al unei cauze pe care o sustii), nu lasa grupul sa devina unealta ta de marketing, intalnirile in offline, fii prezent acolo (posteaza lucruri care nu au legatura cu blogul tau, raspunde la intrebari sau comenteaza). Comunitatea ta este despre niste oameni care seamana cu tine in anumite aspecte, dar si intre ei, deci incurajeaza interactiunile intre ei.  Da-le o voce (exemplu: Cititoarele scriu)!

 

Va implicati in cauze sociale? Va ajuta la cresterea comunitatii?

Ioana: Poti face o diferenta mare cand pornesti pe un subiect care te pasioneaza (daca esti impotriva violentei conjugale sau impotriva copiilor,  scaune auto pentru copii, etc). Ajuta foarte mult campaniile facute impreuna (5-6 bloggeri care poate au comunitati diferite), poti schimba ceva in societate. Este responsabilitatea fiecarui blogger sa faca ceva care sa ajute schimbarea in bine.

Ruxandra are posibilitatea de a transpune in blog informatii utile de la specialisti, articole care nu sunt foarte citite insa sunt necesare pentru ceea ce contin.

Alex: Avem datoria sa ne bucuram de ceea ce ni se ofera, de viata pe care o traim, dar si sa incercam sa schimbam ceva, orice ar insemna asta. De la stansul gunoiului la cauze sociale, orice poate ajuta comunitatea in care traim si activam.

Ana atrage atentia asupra implicarii emotionale in cazurile umanitare (copii cu cancer, etc), dar si asupra campaniilor de fundraising.

 

Etica si profesionalism in blogging

Ioana: Ideal ar fi sa se creeze o breasla cu un cod deontologic care sa aiba autoritate. In lipsa autoritatii este foarte greu sa impui reguli impotriva unor bloggeri care sustin aberatii sau care pot crea foarte mult rau.

Bloggerii care vad greseala primului blogger ar trebui sa contacteze in privat autorul, sa scrie un articol propriu oferind informatia corecta, eventual pot lasa un mesaj la articolul original.

Se doreste crearea unui Cod deontologic al bloggerilor si a unei Asociatii care sa ii cuprinda / reprezinte.

 

Cum stabilim pentru o campanie un fee?

Alex spune ca fiecare trebuie sa isi faca niste calcule si sa intrebe in jur pentru a-si stabili pretul, in functie de reach si cititori.

Ioana spune ca are doua tipuri de rate card (unul cu tarife mai mari pentru companii si branduri care au buget de publicitate, altul cu tarife mai mici pentru mici antreprenori romani), dar ca nu scrie gratis.

Cristina vorbeste despre campaniile cu barter, in lipsa timpului fizic pentru a scrie pentru toate produsele nesolicitate care sosesc precum ”atentie” sau material de articol. Blogul este o sursa de venit, vis-a-vis de preturi trebuie sa ne gandim la ce alte activitati in afara scrierii articolului mai prestam.

 

 

ACTIVARI

Nature Sense by NUK a pregatit un colt de relaxare in care ti se poate desena un portret digital, pe care il vei putea descarca pe loc de pe pagina noastra de Facebook.

In plus, daca postezi o fotografie cu produsele NUK Nature Sense pe Facebook/Instagram cu hashtag-ul #nuknaturesense, ai sansa de a castiga un VOUCHER MELI MELO DECO in valoare de 800 de lei sau unul dintre cele zece seturi NUK Nature Sense Start!

 

La Social Media for Parents, Napolact te invita sa descoperi gustul pur al naturii cu noile iaurturi Napolact BIO cu fucte savuroase si ingrediente 100% naturale!

 

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, contul de Instagram şi să dai share articolului, dacă ţi-a plăcut, desigur!

 

Distribuie articolul

Comentarii