Webstock 2017 – impresii la rece despre eveniment
Distribuie articolul
„Îţi mulţumim că ai fost alături de noi la Webstock 2017, ediţia cu cea mai mare participare de până acum! Ne bucurăm că am avut o zi aşa frumoasă şi ne bucurăm că faci parte din comunitatea #webstockro!”
Aşa începe e-mailul pe care l-am primit după celebrul eveniment care reuneşte mare parte din online-ul românesc, Webstock 2017, primul pentru mine, după ce în vară am participat la Social Media for Parents, la un nivel mult mai mic, desigur.
Nu am avut aşteptări de niciun fel în legătură cu participarea mea la acest eveniment, poate doar de socializare cu oameni din online pe care i-am cunoscut anul acesta, pe care îi apreciez şi citesc în mod regulat.
Ştiam despre Webstock 2017 ce a avut loc în 29 Septembrie că va reuni oameni din cele mai diverse domenii ce au tangenţă cu online-ul: bloggeri, antreprenori, specialişti din agenţii şi companii, influenceri. Că programul Webstock 2017 va include două sesiuni de conferinţă cu speakeri din diverse domenii, care vor oferi o doză de inspiraţie şi motivaţie participanţilor şi şase micro-sesiuni dedicate după amiază diverselor interese, precum Influencer Marketing, Blogging, Instagram, Best practices, New digital ideas, Visual marketing.
Nu dezvolt temele discutate, puteţi vedea singuri prezentările din cadrul Webstock 2017, direct de pe site: http://bit.ly/2xfNCAL.
Vă las însă impresiile mele la rece, ca participant virgin la un astfel de eveniment:
- M-am bucurat că am ajuns şi m-am înregistrat devreme, în jur de 08.30, treizeci de minute mai târziu deja era o coadă imensă.
- Foarte mulţi nu au respectat ora de începere a conferinţei de dimineaţă, alţii ţineau locuri ocupate pentru oameni care ajungeau târziu, motiv pentru care întârziaţii au stat în picioare în spatele sălii. M-a uimit însă să văd cât de mulţi oameni au participat (asta s-a văzut îndeosebi în timpul pauzelor de cafea şi prânzului, când nu aveai loc să te mişti pe hol).
- Deşi mare locaţia, holul şi staţiile pentru prânz mi s-au părut neîncăpătoare pentru mulţimea de oameni ieşită, motiv pentru care la prânz am atacat direct staţia de desert, unde nu era nimeni şi m-am retras la o masă departe de săli.
- Am ieşit din sală în timpul prezentării lui Matei Dima pentru a trece pe la standurile sponsorilor şi face câteva activări, altfel nu aş fi avut loc în pauze. Este adevărat că am ratat socializarea şi fotografiile cu grupul de bloggeri de parenting alături de care am stat în sală, însă urăsc aglomeraţia.
- Prima parte a conferinţei şi-a atins scopul pentru mine, discursurile motivaţionale ale lui Marius Manole (îl iubesc pe omul ăsta), Claudiu Butacu şi Ionuţ Budişteanu au fost puternice şi m-au inspirat.
- Am gustat umorul lui Mândruţă, un om tare deştept, deşi îmi pare că încă ascunde emoţii cu masca de clovn.
- Am apreciat mult profesionalismul Cristinei Bazavan care a venit pregătită cu întrebări dedicate fiecărui invitat, a moderat şi gestionat perfect conferinţa de dimineaţă. Îmi pare rău, Cristina, sunt convinsă că feedbackul pentru prezenţa ta va fi unul pozitiv, aşadar nu cred că scapi nici anul viitor.
- Mi-au plăcut tare cei de la MApN, cum pun ei „hashtag armatei romane de 5 ani” sau gărduleţ, whatever! M-au inspirat, căci dacă într-o instituţie de stat se poate face social media şi promovare online la aşa nivel, înseamnă că se poate! M-a amuzat clipul pus de ei (îl pun şi eu mai jos) şi m-au emoţionat în final cu proiectul Invictus.
- În sesiunile de după amiază mi-a plăcut partea moderată de Monica Jitariuc (Influencer Marketing), din care am reţinut faptul că vloggerii au din ce în ce mai mult succes în campaniile de marketing cu agenţiile sau brandurile şi m-am minunat de băiatul ăsta tânăr (Andrei Şelaru aka Selly), care la 16 ani e un vlogger cu sute de mii de urmăritori.
- M-a dezamăgit într-o oarecare măsură partea de Blogging Session, mi s-a părut în primul rând o prezenţă masculină mult prea puternică, deşi era prezentă şi Andressa (Andreea Mihaela Retea). Informaţia costă, aşa cum spun şi Mândruţă şi Chinezu, prea multe nu am aflat din această parte moderată de Victor Kapra, în afara a ceea ce ştiam: să ai conţinut de calitate, să fii autentic, să scrii des (chiar zilnic recomandau ei, ceea ce e imposibil pentru 95% din bloggeri), să dedici timp, să investeşti în blog, să ştii să promovezi. Sfaturi generale, căci atunci când trebuie să intri în detalii nimeni nu spune o reţetă a succesului (cele de mai sus cumulate probabil ar alcătui o reţetă a succesului). Dar cum faci să le faci pe toate, să câştigi şi o pâine din serviciul curent, să ai grijă de un cămin şi de o familie, să mai ai şi viaţa personală?
Am trimis formular de feedback către Evensys, pe care i-am felicitat pentru organizare (lucrez în organizarea de evenimente de mai bine de 13 ani şi ştiu ce înseamnă să organizezi un astfel de eveniment).
Am scris însă în formular că mi-ar fi plăcut să văd mai multe bloggerite femei, mai multă deschidere şi informaţie deschisă, dar şi bloggeri din alte nișe. Cei prezenţi în toate sesiunile sunt bloggeri/vloggeri/instagrammeri generalişti, unii de lifestyle, dar majoritatea generalişti. De ce nu şi din nişele de travel, fashion, parenting, culinar?
Nu am mai stat la Awards, deşi aveam invitaţie, dar mă aşteptau copiii acasă. Îmi pare rău că se compară mere cu pere, în anumite categorii (social media şi special projects) nu poţi juriza o campanie susţinută de un brand în spate cu una susţinută de un blogger şi comunitatea lui mică. Nu putem compara o campanie susţinută de un love brand cu milioane de fani cu una antifumat în sarcină, de lobby pentru hrană curată fără prostii pe etichete sau proiectul şcolii pentru bloggeri părinţi. Nu aveau nicio şansă acestea din urmă.
Colegul meu Cristian Petre de la Jurnalul unui Tată a sintetizat foarte bine şi rezonez 100% cu ceea ce a scris aici – Westock: adevăr sau provocare.
Cam asta a însemnat Webstock 2017 pentru mine: socializare, conferinţe interesante, sesiuni din care trebuia să alegi informaţia care ţi se părea utilă, aglomeraţie.
Din fiecare eveniment la care particip şi curs la care merg aleg să reţin ceea ce mă interesează sau mi se potriveşte, am tras nişte concluzii pentru mine şi blogul meu de la Webstock 2017 şi aştept cu mare interes eTravel Conference 2017 din 26 Octombrie, unde voi fi blogger acreditat (tot pentru prima dată) şi foarte interesată de conţinut şi nişă.
Gata, aveti aici videoclipul celor de la MApN.
Sursa foto: Webstock
Sper că găseşti util și ușor de parcurs articolul nostru. Dacă da, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, contul de Instagram şi să dai share articolului.