Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Top Social Brands 2017 din perspectiva unui blogger începător

9 iunie 2017
Evenimente

Distribuie articolul

Nu o să mai scriu aici tot ce s-a discutat acolo, a făcut Sabina Cornovac un live blogging minunat pe site-ul ei şi vă las aici linkul să citiţi, sunt chestii foarte interesante în piaţa online-ului şi în relaţiile, uneori prietenoase, alteori tensionate dintre clienţi, agenţii şi bloggeri.

Sau influenceri, căci se pare că nu mai e la modă cuvântul blogger. Sau micro-influenceri, în cazul meu.

Ce vreau să sintetizez din cele 5 ore de conferinţă din perspectiva bloggerului începător:

  1. Biz face o treabă excelentă în online şi offline de mulţi ani, acum am şi eu ocazia să felicit echipa minunată a Martei Usurelu şi să le mulţumesc pentru ocazia de a fi în sală.
  2. Consumatorul final, brandul, agenţia, toate caută conţinut de calitate livrat într-o prezentare cool şi actuală (s-a pus extrem de mult accent pe zona video, live streaming şi stories). Se caută poveşti şi emoţii, acestea vând în online.
  3. Ana Morodan m-a surprins plăcut, este un exemplu de brand personal construit din greu în câţiva ani, permanent în adaptare şi respectare a tendinţelor. Şi e foarte simpatică. Foarte!
  4. Există un studiu care spune că ai 8 secunde să captezi atenţia consumatorului şi să îl faci să vrea să citească/vadă mai mult din ceea ce promovezi. Pfff, m-au spart cu asta, pe un segment extrem de competitiv (influenceri vechi şi comunităţi deja închegate unite în jurul lor), un novice ca mine va intra extrem, extrem de greu.
  5. Diana Mihăilă este una din bloggeritele pe care le stimez şi urmăresc, m-a uimit din nou cu sinceritatea şi autenticitatea ei. Pune accent pe faptul că vrea să aibă control asupra conţinutului livrat de ea, să i se potrivească brandul sau produsul promovat şi să nu fie pusă în ipostaze negative.
  6. Din topul celor 75 de branduri foarte active în social media, pe domeniul meu super nişat nu există decât unul singur, KLM. Ceea ce poate fi de bine (există loc pentru agenţii şi bloggeri să încerce să ridice companiile din turism în top) sau de rău (companiile de turism nu înţeleg sau refuză un asemenea tip de promovare?). Voi studia la punctul acesta, căci sunt direct interesată de răspuns.
  7. Bloggerul, în mare, ajută în campanii de awareness şi nu face vânzări reale. Cei mai mulţi clienţi din piaţă nu au habar ce e social media, aici intervin agenţiile, să le explice.
  8. Între tap-uri şi scroll-uri, filtrul nr. 1 este întrebarea: „E relevant pentru consumator ceea ce vede în feed?”
  9. În social media, video generează cu până la 1200 share-uri mai multe decât text şi imagini.
  10. Brandurile îşi pot creea influencerii lor care să se potrivească cu mesajul lor de brand.

Mă concentrez acum pe greşelile influencerilor în social media, conform a ceea ce a colectat Biz din răspunsurile din Biz Camps, date de oamenii din domeniu:

  • Nu se documentează şi scriu postări slabe;
  • Cred că totul li se cuvine;
  • Se supără când primesc feedback corector;
  • Nu respectă deadline-uri;
  • Nu stau la discuţii pentru a înţelege brief-ul şi fac copy paste la comunicat;
  • Au un limbaj arogant şi neîngrijit;
  • Nu ştiu să spună NU dacă nu are sens colaborarea;
  • Preferă să critice înainte să întrebe ce şi cum;
  • Nu înţeleg responsabilitatea rezultată din a lucra cu un brand;
  • Nu au noţiuni de business sau marketing;
  • Nu îşi asumă să facă proiecte curajoase;
  • Nu îşi iau timp să înţeleagă nevoile clientului.

Eu sunt la început, mărturisesc că nu am avut (încă) nici o campanie plătită, însă sper să livrez mereu către cititorii mei conţinut de calitate şi interesant.

Felicitări brandurilor prezente în Top Social Brands 2017!

Mai jos top 10 branduri prezente în Social Media în 2016:

10. Bitdefender

9. Banca Transilvania

8. Orange

7. McDonald’s

6. Huawei Mobile

5. Lidl România

4. Vodafone România

3. Avon

2. Coca-Cola

1. Samsung România

 

Turismul, ne trezim şi noi?

Distribuie articolul

Comentarii

  • Felicitări 🙂 pentru participare. Stii ce se evită să se spună pe la astfel de evenimente? Faptul că unii dintre influencerii de pe statele lor de plată au ajuns să scrie despre ei doar la cerere contra cost.

    • Alina Gheorghiescu

      Multumesc, Tudor. S-a spus asta. S-a mai spus si ca unii din influenceri si-au luat nasul la purtare, cer sume enorme, au pretentii exagerate, etc. Am constatat eu, fara sa am pretentia ca inteleg aceasta piata complet, ca exista un mare gap – o mare distanta intre influencerii (aceia mari, in adevaratul sens al cuvantului) si bloggerii normali, care vor sa castige si ei un ban dintr-o campanie.

      • De exemplu, Samsung a sprijinit financiar anul trecut cateva actiuni csr in Romania si nimeni dintre cei care stau cu mana intinsa la lansari de produse nu a scris nimic din proprie initiativa. Nu este vorba doar despre bani. Fiecare e liber sa ceara cat vrea. Diferenta dintre cei de la noi si cei de pe alte meleaguri este data de catre caracter, atitudine, obraz etc. Ei scriu doar contra cost despre lansari de produse. Cand brandul sustine o cauza umanitara, se implica intr-o actiune csr, si nu sunt chemati cu factura nu scriu nimic. Tot ei sunt cei care se plang ulterior ca prostia e mai mare decat omenia.

        • Alina Gheorghiescu

          Stiu ca ai dreptate. Sper ca eu sa imi pastrez coloana vertebrala si peste 5 – 10 ani. Si daca stii de cauze umanitare, sunt prima pe lista, imi dai si mie info, ok?