Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Antreprenor în pandemie: interviu cu Mirela Ursu, fondatoarea Flying Colours

13 ianuarie 2021
Advertoriale

Distribuie articolul

M-au fascinat în perioada aceasta antreprenorii români care s-au reinventat, adaptat și încăpățânat să reziste pe piață, într-o perioadă extrem de dificilă pentru mediul de afaceri.

Vă invit să citiți mai jos un interviu de câteva minute cu Mirela Ursu, fondator al Centrului de limba engleză Flying Colours, profesor cu o experiență de 20 de ani în domeniul educației.

 

 

Cu experiență solidă de peste 10 ani pe piața educațională, misiunea centrului este definită de tot ceea ce înseamnă limba engleză – pregătire prin cursuri de limba engleză pentru copii, adolescenți și adulți pentru orice nivel (începător – mediu – avansat), cursuri de pregătire pentru examenele Cambridge, IELTS și cursuri de engleză pentru zona de business/corporate.

 

  1. Ce măsuri de protecție împotriva contractării și răspândirii virusului ați luat și cum le-au primit angajații și cursanții?

 

Primele măsuri luate la începutul pandemiei, încă din 23 Martie 2020, au fost să mutam cursurile de limba engleză în mediul online în toată perioada aceasta și să oferim, în mod gratuit, cursuri de engleză copiilor cadrelor medicale aflate la datorie în această perioadă.

În contextul actual învățarea nu se putea opri, ba dimpotrivă. Astfel, am decis să rămânem alături de cursanții noștri cu același entuziasm, profesionalism și aceeași caldură și în mediul online. Întreaga echipă de la Centrul de limbă engleză Flying Colours s-a mobilizat pentru ca începând de luni, 23 martie, să aibă implementat modulul de continuare a cursurilor de engleză în online, urmând același program, aceleași manuale, menținând aceleași obiective și standarde de calitate, ca și în cazul cursurilor desfășurate în clasă. Credem că doar împreună și prin comunicare online constantă vom reuși să trecem cu bine de această perioadă.

 

Suntem singurul centru de engleză certificat conform Standardului DEKRA TRUSTED FACILITY, ceea ce înseamnă că sediul și toate sălile noastre de curs sunt spații sigure și îndeplinesc cele mai înalte standarde de igienă și siguranță pentru cursanții, trainerii și echipa Flying Colours.

Ne găsiți ca locație de încredere certificată conform standardului Trusted Facility accesând portalul DEKRA: https://trustedfacility.dekracert.ro/

 

 

  1. Câți angajați sunt în companie și cum a fost afectată echipa pe perioada pandemiei?

 

La Flying Colours suntem o echipă formată din 15 profesori și 5 persoane în back office. Adaptarea a fost extrem de rapidă, am fost nevoiți să trecem urgent în online și toată lumea a lucrat de acasă în prima fază.

În prima instanță am testat mai multe platforme educaționale pe care ne-am fi putut desfășura activitatea și, după încercări și feedback de la profesori și cursanți, am decis să achiziționăm varianta profesională a Zoom. Am gestionat grupele online, erau deja foarte mulți cursanți înscriși care au continuat să ne fie aproape. Într-o săptămână, eram, practic, cu toate grupele online.

 

Până la momentul pandemiei, aveam în strategia de business dezvoltarea cursurilor online, însă nu funcționasem decât pe cursuri offline. Perioada aceea ne-a obligat să dezvoltăm această parte de business și să migrăm către online.

Am norocul să am lângă mine o echipă fantastică, toți s-au mobilizat să găsim împreună soluții pentru continuarea business-ului, pentru integrarea noilor norme sanitare și de siguranță la sediu, pentru funcționarea neîntreruptă a cursurilor. Aprecierea mea merge către echipa care s-a adaptat fantastic și a contribuit la bunul mers al lucrurilor.

 

  1. Observați o diferență de atenție și implicare la cursanți între cursurile online și cele offline?

 

Sigur că, oricât de prietenoși și profesioniști, în același timp, sunt profesorii, există o diferență de interacțiune între cursanți și profesori în timpul cursurilor online, față de cele offline.

Dacă vorbim strict de niște obiective atinse, măsurabile, care înseamnă inclusiv să te pregătești pentru un examen și să îl iei, asta se poate face la fel de bine și în sala și în online. Spre exemplu, din Martie 2020 am intrat în online, iar în Iulie, același an, cursanții noștri au dat examenele aferente grupelor și am avut promovabilitate 100%, aceasta este o dovadă că lucrurile funcționează.

Diferența se face, mai degrabă, la modul în care ajungi acolo, pentru că interacțiunea umană, energia și emoția transmise nu au cum să fie, vreodată, înlocuite.

 

 

  1. Ce modificări ați operat la nivel de cheltuieli ale companiei?

 

Deși la nivel de cheltuieli nu am avut niciun fel de reducere, cheltuielile noastre fiind aproape aceleași ca în perioada offline (cu excepția energiei electrice), au intervenit și cheltuielile de aliniere la noile norme sanitare și de siguranță.

Ba mai mult, atunci când am trecut în online le-am oferit tuturor cursanților un discount de 10%, iar pentru cei de grădiniță le-am oferit chiar un discount de 30%, pentru că am redus ora de curs, cei mici nefiind în stare să interacționeze timp de o ora, așa cum o făceau în offline. Am lăsat la latitudinea profesorilor să decidă durata cursului pentru grupele de pitici, având experiență cu ei și simțind pulsul clasei, compensăm cu resurse pe care le încărcăm ulterior în platformă.

Aceste discounturi oferite clienților nu au impactat în niciun fel salariile profesorilor, ci doar business-ul, în general.

 

 

  1. Care a fost cea mai mare provocare pentru business anul trecut?

 

Preocuparea mea majoră a fost în zona păstrării absolut tuturor angajaților, pentru că eram foarte conștientă de faptul că o echipă închegată de profesori care se simt în siguranță, oferă la rândul lor servicii de foarte bună calitate la cursuri.

N-am avut niciun moment grijă că un angajat ar putea renunta, dar mă preocupa să le transmit, pe cât puteam la momentul respectiv, siguranța că lucrurile se vor îndrepta, că le gestionăm împreună, că totul o să fie bine. Într-adevăr, în acea săptămână, au fost nopți nedormite, când fiecare punea maxim de energie să ne mobilizăm cât mai repede.

Practic, am trecut împreună, că o echipă sudată, prin acest test al incertitudinii, nesiguranței, cauzat de un factor absolut imprevizibil. A fost foarte multă muncă în acea perioada ca să putem adapta business-ul la noile cerințe.

Presiunea pe luarea deciziilor, neavând un istoric pe care să ne bazăm, a fost mare, am trecut printr-un proces de “trial & error”, iar acum, uitându-mă în urmă, constat că avem toate motivele să fim mândri de noi.

 

 

  1. Ce lecții importante ați învățat în această perioada? Ce veți face pe viitor pentru a vă asigura afacerea pe timp de criză?

 

Din perspectiva aceasta, recunosc că noi, cei din zona educației, suntem oarecum norocoși. Cred că oamenii, în general, și românii, în special, investesc în educație. În perioade de criză, oamenii investesc și mai mult în educație, pentru că își dau seama că este singurul lucru care te susține în orice condiții.

Știm toți că școala de stat și orele de engleză sunt așa cum sunt, motiv pentru care unii clienți ne consideră o barcă de salvare. English is a life skill, până la urmă, cum spune motto-ul nostru!

 

  1. Care credeți că sunt elementele care diferențiază Flying Colours de alte cursuri de limba engleză?

 

Cea mai bună recunoaștere a calității muncii noastre o reprezintă promovarea 100% pentru toate examenele de limba engleză ale cursanților din anul academic 2019-2020: Cambridge YLE, KET, PET, FCE, CAE, IELTS.

 

Ca să putem desfășura activitatea și în offline, odată ce ne-a fost permis acest lucru, am limitat numărul cursanților în grupă de la 10 persoane la 8, ca să păstrăm distanțarea socială, măsură care a impactat business-ul, dar a avut un rol pozitiv în creșterea interacțiunii cu copiii, care își doreau reîntoarcerea în offline.

Anul trecut am fost premiați de Cambridge în competiția națională și pe Republica Moldova la Cambridge English Assessment.

La nivel personal, avem satisfacția feedback-ului părinților care au înțeles că pentru noi Flying Colours nu este doar un loc de muncă, ci ne implicăm cu vocație, pentru fiecare profesor din echipa mea a fost o alegere să facă această meserie.

 

Dar cel mai important factor diferențiator pentru business-ul nostru este procesul de testare prin care trec cursanții, astfel încât să le găsim cea mai potrivită grupă de studiu, atât pentru nivelul de cunoșțințe în limba engleză, dar și pentru caracterul fiecăruia, modul în care se poate integra.

Grupele omogene sunt formate după ce cursanții trec prin filtrul meu profesional, țin cont de nivelul la care este încadrat omul respectiv și nu fac rabat de la acest lucru. Avem o atenție foarte mare la detalii la formarea grupelor.

Sunt copii care au nevoie de class management mai puternic și știu atunci la ce profesor ar avea rezultate mai bune, sunt alții mai timizi care ar avea nevoie de un profesor mai blând, încerc inclusiv să fac acest match între cursant și profesor.

 

 

  1. Care este strategia de dezvoltare a business-ului pe anul în curs?

 

Odată pornită zona de online, cu siguranță vom merge în continuare pe online, mai ales că incertitudinea încă planează, suntem, încă, departe de sfârșitul pandemiei.

O să dezvoltăm cursurile intensive pe timp de vacanțe, pentru că, în vara trecută, chiar dacă era pandemie, am avut interes maxim pentru aceste cursuri. Diferența la cursurile de vară este că engleza nu mai este neapărat un obiectiv, ci un mijloc prin care accesăm alte lucruri, prin teme diverse (spre exemplu, o colegă a noastră și-a dorit foarte tare să facă cu grupa de vacanță “Legende antice și medievale” prin engleză, altă colegă a avut un curs cu tema “Nine powers of your brain”).

Ne propunem să consolidăm și zona corporate, parteneriatele existente pe engleză corporate funcționează (avem în portofoliu companii precum Franke, Sephora, chiar și instituții de stat), dar dorim o extindere a acestei ramuri a business-ului nostru, pentru că este loc.

 

  1. Cum ați îmbinat în pandemie rolurile de mamă, soție, profesor și antreprenor fără a uita de femeia din dumneavoastră?

 

Am avut mare noroc cu Buni (soacra mea), care a avut grijă de toata familia, în timp ce noi am muncit.

Eu am scris o agendă și jumătate cu învățăminte din webinariile urmate (cred că am participat la peste 10-15 webinarii de personal management, ca profesor, etc), concluzii din articole de dezvoltare personală și terapie, am extras ceea ce am crezut că îmi va fi de folos și urmează să iau la citit agenda.

Partea cea mai faină în pandemie este că toată lumea a ieșit cu resurse gratis, uneori până la saturație, că ajunsesem să sufăr de FOMO.

Editurile s-au mobilizat și ne-au pus în scurt timp la dispoziție variantele online a manualelor. Colaboratorii noștri din zona de distribuție au fost super prompți, chiar am simțit că toată lumea a pus umărul să trecem de perioada asta.

 

  1. Care este cuvântul care ar descrie anul 2020 pentru dumneavoastră?

Recunoștință. Pentru comunitatea care ne-a fost alături, pentru colegii din echipă, pentru familie și prieteni.

 

 

 

Flying Colours este, de asemenea, partener Cambridge în pregătirea examenelor Cambridge și IELTS. Urmărește-i pe Facebook și Instagram!

Mai multe informații despre cursurile de limba engleză Flying Colours găsiți si în articolul de mai jos:

Cea mai importantă aptitudine a copilului tău îi va determina viitorul – care crezi că e asta?

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, grupul de Facebook Călătorii cu copii, contul de Instagram şi să dai share articolului, dacă ţi-a plăcut, desigur!

Distribuie articolul

Comentarii