Am pierdut bagajele in Cairns, dar nu in aeroport! Un incident nefericit din care am invatat!
Distribuie articolul
Cum încap 2 adulți și 2 copii cu 2 bagaje mari și 2 bagaje de cabină într-un singur taxi? Asta e problema cu care ne confruntăm chiar acolo, în aeroport, tocmai ce am ajuns în însoritul orăşel Cairns, din zona Queensland a Australiei.
(Bine, între noi fie vorba, cam asta e problema cu care ne confruntăm de fiecare dată când chemăm taxi să ne ducă de acasă la aeroport, deşi specificăm unde mergem, că avem bagaje şi câte persoane suntem şi solicităm o maşină cu portbagajul gol sau mai mare, tot vine câte un nene cu o butelie de GPL în spate, sau diverse aruncate, de trebuie să ţinem una din valize în braţe, sau pe locul din faţă, până la aeroport!)
Ca profesionişti în domeniul turismului, întotdeauna facem aranjamente prealabile în ceea ce priveşte hotelurile, câteva excursii, transferuri la aeroport etc. Dar acest tip de aventură poate implica o mulţime de rucsaci, genţi şi valize suplimentare (mai ales la finalul unei călătorii mai mari de două săptămâni), aşa că ne răzgândim cu privire la luarea unui taxi de la aeroport la hotel. De data aceasta, hotelul ales pentru 2 nopți de cazare în Cairns, hotelul DoubleTree Cairns, este destul de aproape (8 km distanţă de aeroport, la 10 minute cu mașina). Un alt motiv bun pentru a lua un microbuz de transfer la hotel (shuttle), după cum sugerează cineva din gaşca noastră.
O decizie tare nefericită, cum eram pe cale să aflăm în curând.
Acum vreau doar să vă întreb:
Cumpărați de obicei o asigurare de călătorie atunci când călătoriți? Da, și noi.
Această asigurare de călătorie acoperă întârzierea sau pierderea bagajelor de către companiile aeriene? Unele dintre ele da, a noastră cu siguranță o făcea.
Acoperă pierderea bagajelor pe stradă de către compania de transfer?? Nu, nu cred că există vreun fel de asigurare de călătorie care face asta. Doar că am învățat asta pe pielea noastră, sau mai bine zis pe nervii noștri.
Deci, suntem în această situație, gașca noastră de 7 (familia noastră de 4 plus alți 3 adulți) rezervă direct la terminalul de sosiri din aeroportul Cairns un transfer dus-întors la și de la hotel cu compania Sun Palm Transport. Operațiunile se desfășoară fără probleme, în 10 minute ne îndreptăm spre microbuz, încărcând bagajele într-un fel de remorcă atașată la microbuz. Dar șoferul e ocupat să vorbească la telefon, așa că un oaspete polonez cu care împărțim microbuzul ne ajută cu bagajele.
Bun, acest transport comun opreşte mai întâi la hotelul bărbatului polonez, șoferul îl ajută cu bagajele, închide remorca și începe să conducă din nou. Dar nu mai mult de 2 sau 3 minute mai târziu, uitându-ne pe geamul din spate al microbuzului, ne dăm seama că bagajele cad din remorcă, direct pe străzile din Cairns. Ca în desene animate, frate!!!
Începem să strigăm, să vociferăm, șoferul oprește mașina, coborâm.
Ce să vezi? 4 din 6 bagaje ale găştii noastre lipsesc, împreună cu altele ale altor pasageri. Problema este că nu se zăresc nicăieri piesele lipsă pe stradă. Soțul meu, cumnatul nostru și șoferul de autobuz încep şi aleargă în jur pentru a localiza valizele care lipseau, dar nu găsesc niciuna.
Între timp, un alt șofer de autobuz opreşte lângă şoferul nostru şi îi spune ceva (eram în spatele microbuzului, nu am auzit, însă am avut un feeling). Şoferul nostru aleargă spre direcția indicată.
Cumnatul meu se întoarce cu mâinile goale, soțul nu se întoarce deloc. Cota de enervare și stres creşte la nivel maxim deja, sunt și genul care nu poate sta cu mâinile în sân, las copiii cu cumnata mea și alerg în direcția în care am văzut că a fugit șoferul. Și îl văd, încearcă să transporte, cu greu, toate bagajele pierdute, ca un super erou.
Îl ajut să cărăm toate valizele și gențile înapoi către microbuz.
Nu e vorba de valoarea lucrurilor din valize, sunt doar haine și obiecte personale, suveniruri mici pe care le-am cumpărat din călătoria noastră de familie, dar am fi fost foarte supărați dacă le-am fi pierdut pentru totdeauna.
Revine și soțul meu de pe străzi la microbuz, așează bagajele orizontal în remorcă și se asigură – de data aceasta – că remorca este bine închisă. Problema a fost că, la aeroport, bagajele au fost puse vertical, pe roți și au alunecat lejer când ușa remorcii s-a deschis accidental.
Ajungem curând la hotelul nostru și fac niște fotografii ale plăcuței mașinii, deoarece suntem furioși și vrem să facem o plângere companiei, în ciuda scuzelor continue ale șoferului de autobuz. Îi pare rău și este prima dată când i se întâmplă așa ceva, spune el. Nu vede bacșiș de data asta!
După check-in (personalul de la recepția hotelului DoubleTree este foarte prietenos, ne cazează rapid și ne dau biscuiții lor cu ciocolată) și un duș bun, mergem pe jos de-a lungul esplanadei din Cairns să căutăm ceva de mâncare şi să ne răcorim. Oh, o mare halbă de bere a ajutat!
La sfârșitul zilei, decidem să nu facem plângere, deoarece ne gândim că mai bine ne concentrăm pe experiența noastră de a doua zi la Marea Barieră de Corali, mai degrabă decât să pierdem timpul și răbdarea și să nu rezolvăm nimic prin plângere. Deși, sunt destul de sigură că șoferul a raportat incidentul. Toate valizele găsite, cu mici daune, deși supărați și furioși, suntem de acord că a fost doar un accident stupid. Suntem toți oameni, toți facem greșeli. Deci ne relaxăm la o bere (una mare!) și un ciolan cu varză și ne bucurăm de priveliștile superbe ale Esplanadei.
Ai vreo întâmplare similară? Cum ai reacționat? Ne-ar plăcea să știm, deci te rugăm să ne scrii pe scurt povestea într-un comentariu.