Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Live blogging și transmisiune directă de la prima ediție Instacamp

13 iulie 2018
Evenimente

Distribuie articolul

Salutare,  suntem la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, facem un live blogging la prima ediție Instacamp, un eveniment cu și despre #instagram, #inghetata, #networking și #creativitate!

Voi completa articolul despre  #instacamp18 pe măsură ce sesiunile se desfășoară cu concluziile speakerilor (sau ce înțeleg eu din ele, mai bine spus).

 

TRANSMISIUNE LIVE INSTACAMP 2018

 

Poți urmări transmisiunea live a evenimentului #instacamp18, azi, intre 10:00 și 17:00, pe www.instacamp.ro. Vor fi 3 sesiuni pline de conținut util, idei și momente de inspirație. Transmisia este powered by OVN.ro.

 

PE SCURT, AGENDA INSTACAMP ARATĂ AȘA :

 

10.00 – 11.30 | How to optimize your Instagram account
12.30 – 14.30 | How to use the power features of Instagram
14.30 – 15.30 | Pauza de pranz
15.30 – 17.00 | How to be authentic in Instagram Era

Nu uita sa dai un follow și aici: https://www.instagram.com/familiahaihui/

 

 

LIVE SESIUNEA 1 INSTACAMP 2018

10:00 – 11:30 – How to optimize your Instagram account

O sesiune introductivă care aduce un checklist valoros atât pentru cei cu puțină experiență pe Instagram, cât și pentru cei care acum își cresc conturile.

Vorbitori:

Cristian Manafu,  Managing Partner la Evensys

Alex Damian, Fotograf & Blogger

Ruxandra Babici, Digital Marketer, Freelancer

 

INSTA STARTER – Care sunt lucrurile de bază pe care trebuie să le urmezi când pornești un cont de Instagram – by Manafu

 

În Februarie a inițial un cont pe Instagram @coollist,  unde la finalul anului vom găsi 365 de branduri românești cool.

El ne povestește de ce contează Instagram astăzi, în condițiile în care are doar 1,1 milioane utilizatori, un număr totuși dublu fără de anul trecut (din care 522K activi).

Cum funcționează algoritmul Instagram? După 6 criterii:

  • Interes
  • Cât de des este distribuit conținutul
  • Relația
  • Frecvența
  • Numărul de urmăritori
  • Usage (cât timp petreci)

Profilul de Business pe Instagram aduce în plus Insights, Instagram Ads, promoted Posts, add links on Insta Stories (dacă ai mai mult de 10K urmăritori ).

 

Cristian ne întreabă dacă ne-am ales o nișă, acestea fiind nișele despre celebrități,  fashion, beauty, health, travel, food, business (cont de branduri mici, făcute de oameni entuziaști).

 

Mai există conturi care agregă conținut de la alte conturi.

O categorie aparte există în America: servicii de știri pozitive pe Instagram, are 800K followers.

Aveți o temă a contului? O estetică a lui pe care o respectați (colorblack, colorful, pastel, Black & white)?

Aveți un bio bine pus la punct? Trebuie sa fie scurt,  oamenii care va urmăresc să relaționeze cu voi, use emoji (mai sparg din text), cuvinte cheie care te descriu, e-mail, hashtagul propriu și website-ul.

Este postul (statusul) pe care îl pui complet? Imagine + locație + caption + call to action.

Tipuri de hashtaguri: descriptive, category, expertize, brands, community, location.

 

Când să postezi pe Instagram? Se pare că în intervalele 08-09 am, 2 am și 5 pm.

Cum sa nu fi shadowbanned?

Nu folosi hashtaguri interzise în postările voastre!

Evitați să fiți raportați de alți utilizatori!

Nu depășiți 200 de like pe oră, 60 de comentarii, nu dați follow și unfollow la mai mult de 50 de conturi pe oră!

 

Ce reguli de compozitie si tehnici foto trebuie sa ai in vedere cand fotografiezi cu telefonul

Alex Damian, Fotograf & Blogger ne vorbește despre 3 reguli de bază în fotografia cu telefonul mobil.

  1. Schimbă perspectiva! 3D – 2D
  2. Fii la același nivel cu subiectul!
  3. Inspiră-te!

 

Cu ce fotografiem? Smartphone sau DSLR?

Dacă sunteți la început, cu mobilul, ca să vă dați seama dacă vă place, fără să investiți într-un DSLR sau mirroless.

Ce tip de telefon să alegem? Orice Smartphone cu o cameră bună, Huawei, Samsung, iPhone. Investiți într-un telefon cu două obiective!

Ștergeți lentila aparatului înainte de a îl folosi, de fiecare dată!

Țineți telefonul în poziție verticală!

Pentru un portret reușit,  țineți telefonul la nivelul pieptului!

Căutați cât mai multe conturi mișto de Instagram, urmăriți trendurile, inspirați-vă!

Ce aplicații folosim pentru editare: Snapseed, VSCOCAM, Typorama, Layout,  Quick, Mirror Lab, A Color Story.

Sfaturi extra:

50% creativitate + 50% socializare

80% focus pe o platforma de bază

 

 

Ruxandra Babici, Digital Marketer, Freelancer vorbește despre ce instrumente ai la îndemână pentru a creste contul de Instagram:

Pe lângă conținut de calitate, interacțiune și consecvență, aveți nevoie de:

WORD OF MOUTH

Oamenii care vorbesc natural despre voi ( organic, creșterea lunară este de 1%).

Pentru fiecare postare faceți un Call to Action (etichetează un prieten, trimite cuiva drag, etc) sau un parteneriat (cineva cu care să vă susțineți conturile reciproc).

Concursuri, dincolo de giveaway: oferiți o sesiune de consultanță, un serviciu.

OPTIMIZARE

Folosirea unor instrumente care să ajute: hashtags, geotags, Insights.

INTERACTION

Socializare autentică, like, comment, follow, direct message

MARKETING

YouTube / Facebook

Instagram Ads

AUTOMATION

Un terț care vă poate automatiza conținutul cu bots

Cum folosești eficient hashtag-urile

Faceți hashtag research și folosiți toate cele 30 hashtag-uri permise!

12.6% mai mult engagement pentru cel puțin un #

Caption sau comment

Hashtags de nișă

 

În funcție de audiența la momentul de față, de exemplu dacă aveți sub 10K followers, folosiți hashtag-urile care apar la sub 50K postări .

În zona de explore pe Instagram verificați hashtag-urile, începând de la cel principal, urmărind pe cele care au utilizări medii.

Aplicații: Hashy și Best Hashtags for Instagram

Geotags: add location, micro locație , obiectiv: Top Posts.

O poză care se indexează cu geotag în Top Posts poate rămâne acolo până la 1 an de zile și poate fi găsită ușor de oamenii care caută locația respectivă.

Automatizarea se face cu apps: SocialDrift , Combin, RoboLike, Kicksta

Ce fac: aplicații și servicii plătite care este posibil sa nu mai funcționeze în viitorul apropiat

Instagram bots:

Ce sunt: Instagram account farms Servicii platite

Generează automat și instant Likes & Followers (>1K)

RISCURI: conversie 0, autosabotare engagement,  credibilitate și reputație duse pe apa sâmbetei

RECOMANDĂRI

Personal branding – reputație; care e promisiunea voastră; ce oferiți?

Strategie – de ce vreți mai mulți followers,  care e obiectivul, pentru cine sunteți, pentru cine nu sunteți

Conversie – comunitate, unde vreti sa conduceți comunitatea?  YouTube? Blog? newsletter?

LIVE SESIUNEA 2 INSTACAMP 2018

 

12:30 – 14:30 – How to use the power features of Instagram

O sesiune avansata cu idei și instrumente pentru a oferi o experiența multimedia completă pe Instagram și de a atrage audienta dorită.

Vorbitori:

Mihai Baloianu,  Visual Marketer,  Baloianu Visuals

Valentin Vesa, Social Media Strategist, Sucuri Inc.

Silvia Dragsan, Senior Relationship Manager, Webdigital

 

Mihai Baloianu,  Visual Marketer,  Baloianu Visuals, prezintă tips, tricks & apps pentru Insta Stories.

Specializat pe fotografie de produs, generează conținut digital pentru companii importante.

De ce Insta Stories?

  1. Este un canal Social media care crește foarte mult, sunt peste 400M useri care fac Stories.
  2. E mult mai ușor sa fii descoperit de potențiali followers.
  3. Nu țin cont de ora, căci durează 24 de ore.
  4. Oferă mai multe modalități de promovare pentru conținut creativ.

 

6 idei populare pentru Insta Stories:

  1. Creați o serie de postări pe care să le faceți săptămânal,  în aceeași zi (ex un top al preferințelor în muzică,  restaurante, etc).
  2. Un proces mini-tutorial step-by-step prin care să atrageți atenția, în funcție de nișă.
  3. Faceți mini interviuri cu persoane din anturaj sau zona în care activați,  programate tot pentru o zi anume.
  4. Puneți întrebări urmăritorilor.
  5. Distribuiți o postare sau un story al unui prieten.
  6. Muzica

Puteți tagui un brand, dar nu să spamati .

Music este un feature nou pe Instagram, vor oferi o galerie foarte mare din care puteți distribui conținut. Varianta doi este selectarea unei porțiuni din piesa și voi filmați videoclipul.

 

Înainte să creați și distribuiți un Insta Story, gândiți-vă dacă ceea ce ați pregătit merită pus online sau distribuit. Ridicați un pic ștacheta postărilor.

 

Instrumente pentru boost Instagram engagement

  • Chestionarele (poll) cu părerile followers
  • Întrebările (questions),  ex: „waiting for the bus, ask me questions”;
  • Pentru conturile mai mari de 10K și verificate se poate pune un link;

 

Ce aplicații folosim pentru Stories?

Unfollow, Canva, Quick (by Gopro), Inshot, Adobe Spark, Cut Story.

Ghid pentru Stories: https://instagramstories.preppr.com

 

 

IGTV – „Este OK – din nou – să filmam vertical.” Valentin Vesa, Social Media Strategist, Sucuri Inc.

 

M-a lovit cu asta: „Ca sa poți face social media, trebuie sa iubești oamenii.”

Ce este IGTV = Instagram TV, canal dedicat, clipuri video 15 secunde – 10 minute,  doar clipuri video în format vertical, căutare doar după numele de utilizator

Cum adăugăm conținut pe IGTV? 

De pe telefon – iconița sus dreapta, upload video, editare cover și o descriere în care poți adăuga Hashtags, preparing video

De pe calculator dacă sunteți logați pe Instagram pe contul de utilizator. De pe desktop poți face și editare.

Sfaturi tehnice:

Doar clipuri video aspect ratio 9:16

Durată clip: minim 15 secunde – 10 mimute

Format MP4

Rezoluție video min. 30 FPS

Imagine cover: 420px x 654px

Dimensiune fișier 650 MB (10 minute) / 3,6 GB (60 minute)

 

 

Bune practici pentru IGTV:

Respectă specificațiile tehnice.

Pentru calitate maximă filmează în 4K.

Conținut nou, unic

Adaugă hyperlink în descrierea clipului

Sunet de calitate

CTA – mai ales când ai link

Story cu link spre clipul IGTV

Verifică analytics

Răspunde la comentarii.

 

De ce să folosești IGTV

Contra: fără monetizare, search pueril (dacă nu știi userul sau numele)

Http://bit.ly/IGTVguide

Contul lui @adspedia

 

Ce fel de campanii poți face pe și pentru Instagram

Silvia Dragsan, Senior Relationship Manager, Webdigital, spune că trebuie sa ai profil de Business ca să faci campanii pe Instagram.

 

Stabilește obiectivul campaniei (followers, views, Likes)

Cum te promovezi pe Instagram? 

Facebook Business Manager & Instagram Mobile app

Pentru Facebook: Brand awareness, reach, website trafic, app installs, post engagement,  video views, lead generation

Cum selectezi audiența?

Pe FB Business Manager: Demografic, interese, behaviour, retargeting, customer audience, lookalike audience

Pe Instagram mobile app: doar după vârstă și sex, locație. Interese sau similar cu urmăritorii voștri.

 

Ce tipuri de reclamă poți face?

Photo Ads (image ration 16:9, 4:5, 9:16)

carousel Ads (1080×1080)

Video Ads (up to 60 sec)

Image Story

Canva Story

Video Story

 

Unelte de analiză și monitorizare 

Instagram App

Facebook Business Manager

Google Analytics

 

Guest speaker: Vali Barbulescu, artist & antreprenor

 

Vali a descoperit fotografia in urma cu 10 ani si de atunci se afla intr-o calatorie vizuala continua. Atractia pentru estetic in forme si spatiu l-a dus catre fotografia de fashion pe care Vali BARBULESCU o realizeaza natural, intr-o maniera clasica dar cu o rezonanta contemporana puternica. A fost publicat in print si online in reviste ca Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, GQ, Vanity Fair etc.

 

Concluzia speech-ului lui a fost: Conținutul este cel care vă recomandă, faceți conținut bun,  de calitate, trimiteți mesaj către brandul sau compania de care sunteți interesați!

Disclaimer: nu pot sa fac live blogging cu Barbulescu, din două motive: nu are prezentare (că nu știe sa își facă în PowerPoint) și în sală se râde într-una.

 

După o pauza de prânz sau networking, fiecare cum simte, continuăm cu:

 

LIVE SESIUNEA 3 INSTACAMP 2018

15:30 – 17:00 – How to be authentic in Instagram Era

O dezbatere relaxata și spumoasă cu unii dintre cei mai urmăriți romani pe Instagram, persoane publice si influenceri care vor vorbi deschis despre lumea Instagramului dincolo de zecile de mii de followers.

Vorbitori

Ana Morodan, Online Entrepreneur

Sânziana Negru, Blogger

Radu Valcan, Actor

Nicolai Tandru, Chef, La Cantine de Nicolai

Codin Maticiuc, autor

Ileana Badiu,  Owner Super40

Raluca Hagiu, Editor-in-chief Unica

 

Vă recomand live-ul de  pe www.instacamp.ro, este imposibil de redat în scris această hatereală discuție liberă.

 

Foto credit: Anca Duma

 

ACTIVARI

 

Partenerii oficiali ai Evensys la acest eveniment vizual au pregătit o mulțime de activări pentru participanți,  la câteva am participat și noi.

 

HAAGEN-DAZS a pregatit cel mai frumos photo corner, pentru o poza ca in filme, alaturi de noua inghetata Haagen-Dazs Sticks. #haagendazsromania

 

Înghețata nu a mai intrat în fotografie, e deja în stomac! 🍨

O postare distribuită de Family Travel Blogger (@familiahaihui) pe

LAPTELE MARESI te invita la un concurs foto ce iti poate aduce un aparat de cafea si mult lapte pentru cafeaua diminetilor tale. #INSTAlapteleMaresi

FINN CRISP ti-a pregatit o gustare delicioasa si un concurs foto care iti va starni creativitatea si iti va oferi un accesoriu de vara cool. #INSTAfinncrisp

 

Smile, whatever you do and wherever you are. The world will smile back at you!

O postare distribuită de Family Travel Blogger (@familiahaihui) pe

SIROPUL YO te asteapta la o limonada fresh si un concurs foto cu un super premiu: o bicicleta perfecta pentru drumetiile de vara. #INSTAyo

 

Energy corner, a must at every event! 🍋🍎🍐🍏

O postare distribuită de Family Travel Blogger (@familiahaihui) pe

PREPPR, un planning app foarte util pentru Instagram, oferă tututor participanților un trial gratuit de 30 de zile.

 

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, contul de Instagram şi să dai share articolului, dacă ţi-a plăcut, desigur!

Distribuie articolul

Comentarii