Croaziera pe Nil – descoperind enigmele Egiptului și pășind pe urmele faraonilor
Distribuie articolul
Tot ce trebuie să afli despre croaziera pe Nil: ce cuprinde programul, cât costă o croazieră pe Nil, unde se poate rezerva, ce obiective turistice poți vizita pe traseu, ce servicii sunt incluse și ce condiții de călătorie sunt acum în Egipt, pentru cine este recomandat programul care include croaziera pe Nil, plus sfaturi și trucuri de călătorie de la cei care au făcut deja croaziera pe Nil.
Este un vis. Trebuie că visez.
Deschid ochii și îmi dau seama că nu e un vis. Chiar pășesc pe urmele faraonilor, vizitez temple vechi de mii de ani, aflu detalii despre faraonii și zeii Egiptului despre care am învățat în gimnaziu, navighez pe Nilul cel faimos, văd aievea contrastul între deșert și malurile fertile cultivate de egipteni.
E o feerie acest program, în special dacă ai fost fascinat, precum am fost eu, de istoria Egiptului Antic, de mormintele faraonilor, de piramide și temple antice, de crocodilii din Nil și de o cultură atât de diferită de a noastră.
Doar ce am revenit din Egipt de câteva zile, aștern aici impresiile mele, cu mențiunea că vor urma articole detaliate cu foarte multe fotografii pe fiecare obiectiv turistic vizitat, pentru că merită din plin o descriere amănunțită și sper să vă port cu mine, prin fotografii, înapoi, în Egiptul Antic. Plus un articol dedicat resortului minunat din Hurghada, de la finalul circuitului.
Înainte de a vă lăsa detaliile tehnice cu care v-am obișnuit pentru fiecare destinație pe care o vizităm, menționez că această călătorie a fost un study trip la invitația Christian Tour, unul din cei mai vechi tour operatori români (anul viitor sărbătoresc 25 de ani de activitate), alături de un grup de bloggeri de travel, pentru a cunoaște și experimenta programul despre care urmează să povestesc.
Voi știți că sunt cât se poate de obiectivă și voi menționa pe parcursul articolului ce nu a fost la superlativ, ce s-ar putea îmbunătăți, iar la final vă las și o listă de sfaturi pentru un circuit perfect.
Pretul programelor ce includ croaziera pe Nil – ultimele locuri cu plecare pe 12 Decembrie 2021 din București
Alte date ale circuitelor care cuprind croaziera pe Nil:
Și dacă nu vreți să faceți programul ăsta (încă) și vreți doar un sejur la mare și soare, vă las și o ofertă extra specială, valabilă pentru plecarea din 12 Decembrie 2021: 780 euro / camera dublă / sejur All Inclusive la Desert Rose Hotel Hurghada, cel mai vândut hotel de la Christian Tour pe Hurghada.
Da, ați citit bine: 390 euro / persoană, loc în dublă, include bilet de avion, cazare 7 nopti în camera Standard Garden View regim All Inclusive, transferuri aeroport. How cool is that?
Programul circuitului care include croaziera pe Nil:
Ziua 1: Bucuresti – Hurghada
Pun alarma telefonului să sune la 04.00 am, la 05.00 avem întâlnirea cu grupul la aeroportul Henri Coandă. Dormim vreo 4 ore, ne-am culcat târziu pentru că abia la 10 seara ne-am apucat de bagaje.
Ajungem la aeroport, deja parte din grup e strâns la Plecări internaționale. Salutăm lumea, ne facem check in, predăm bagajul de cală și trecem prin controlul de securitate.
Ne îmbarcăm pe zborul către Hurghada, compania cu care zburăm este Animawings, este a doua oară când călătorim cu ei și dispun de un avantaj foarte important pentru noi, care suntem înalți: spațiul generos dintre rânduri ne permite să stăm confortabil pe toată durata zborului de aproximativ 3 ore (mai pe românește: ai loc la picioare, nene!).
La sosirea în Hurghada suntem ghidați către autocarul inscripționat cu Christian Tour și suntem transferați la Hotelul Pyramisa Beach Resort Sahl Hasheesh.
Acum, hotelul Pyramisa Beach Resort nu ar fi prima mea opțiune de cazare dacă ar trebui să stau mai mult în Hurghada, dar pentru o noapte (atât am stat) a fost în regulă. Dacă nu pleci cu așteptări înalte, nu riști să fii dezamăgit prea rău. Pyramisa ar avea nevoie de un management mai puternic, o curățenie mai temeinică, dar camerele sunt spațioase și resortul arată bine. La mâncare a fost mai slab decât știm noi alte hoteluri All Inclusive, mi-a părut un hotel de categorie mai curând de 3 stele superior decât de 5 stele. Dar repet, pentru un tranzit de o noapte este în regulă.
După-amiază am făcut un scurt tur în Hurghada, am vizitat Catedrala creștină Saint Shenouda, Moscheea Portului și zona denumită Marina.
După o cină frugală, am pus din nou alarma telefonului să sune la ora 04.00 am, dis de dimineață urmează să luăm un mic dejun rapid și să ne îmbarcăm în autocarul care ne duce la Luxor.
Iar dormim 4 ore, dar programul de a doua zi merită acest sacrificiu.
Ziua 2. Hurghada – Luxor – Templul Karnak – Valea Regilor
Drumul către Luxor durează circa 5 ore, autocarul e nou-nouț, se pare că suntem primul grup transportat cu el. Ghidul local, Mohammed, ne vorbește într-o limbă română extrem de bună, este o enciclopedie ambulantă omul acesta.
Încearcă să ne spună câte ceva despre istoria, geografia și politica Egiptului, dar majoritatea dormim pe noi, patru ore de somn în ultimele două nopți își spun cuvântul.
Ne oprim mai întâi la Templul Karnak, pentru a vizita “Ipet-Isut” – “Locul Cel Mai Desăvârșit” așa cum au numit egiptenii din Antichitatate acest templu. Deși o ruină, este spectaculos.
Este posibil să fie cel mai mare complex al unui templu construit vreodată. A fost clădit în mai multe etape, de-a lungul a o mie cinci sute de ani, la care au contribuit generații succesive de faraoni, creând o colecție de sanctuare, chioșcuri, piloni și obeliscuri, care constituie o vastă arhivă în aer liber a istoriei scrise în piatră.
În epoca de glorie din vremea Regatului Nou, între 1550 și 1609 i.Hr, Teba (Luxorul de astăzi) era capitala atotputernică a Egiptului, iar Karnak – inima țării. Fiind mai mult decât un lăcaș de rugăciune, era sălașul faronilor, centru administrativ și o adevărată comoară, motorul economiei, care stăpânea terenuri mari de pământ, folosind mii și mii de muncitori.
Oamenilor de rând nu li se dădea voie să între în incinta lui, aici puteau păși doar preoții și fețele regale.
Păstrând aceeași atmosferă, traversăm Nilul și poposim pe malul vestic, iar prima noastră oprire este la Templul lui Hatshepsut. Se află într-un spațiu superb: templul se înalță dintre terase ample, care sus se unesc cu un golf mare, din stânci de calcar.
Aura mistică ce învăluie templul i se datorează în mare parte chiar personalității lui Hatshepsut, singura femeie – faraon din Egiptul Antic. A rămas în istorie ca regenta invidioasă care a uzurpat tronul ce-i revenea fiului sau vitreg, Tuthmosis al III-lea, care, după moartea acesteia, a poruncit să fie distruse imaginile ce-o arătau pe Hatshepsut ca faraon.
Ne continuăm incursiunea pe malul vestic la Nilului și poposim în Valea Regilor, o vale aridă, situată între dealuri stâncoase, unul dintre cele mai bogate situri arheologice din lume.
În timpul celei mai înfloritoare epoci din istoria Egiptului Antic, toți faraonii erau îngropați aici, în morminte adânci, de o extraordinară frumusețe, ornamentate cu imagini închipuind Viața de Apoi. Aceste încăperi adăposteau comori neasemuite. Deși aproape toate au fost jefuite în Antichitate, nu poți să nu crezi că nu mai există o ascunzătoare minunată care așteaptă să fie descoperită.
Valea Regilor adăpostește atât de multe morminte, încât egiptologii au de lucru încontinuu de aproape două secole!
Până acum, în această regiune s-au descoperit 63 de morminte, nu toate de faraoni. Cele mai cunoscute sunt cele ale lui Ramses al VI-lea și cel al lui Tutankhamon.
În cadrul biletului de intrare la Valea Regilor este inclusă intrarea în trei morminte, noi am vizitat Ramses I, al III-lea și al IX-lea. Mormântul lui Tutankhamon necesită bilet separat, dar merită pentru că este singurul mormânt din Valea Regilor care cuprinde o mumie, chiar mumia lui Tutankhamon.
În cursul serii ne reîntoarcem în Luxor unde ne îmbarcăm pe nava de croazieră M/S Emilio pentru a descoperi magia Nilului și a văii sale pline de viață. Cazare la bordul navei. Luăm cina și urcăm pe terasa navei, de unde admirăm Nilul în toată splendoarea lui, vedem Egiptul real și ne minunăm, încă o dată, că pășim (sau plutim, în cazul acesta) pe urmele faraonilor.
Să las câteva cuvinte și despre vasul de croazieră, să știți la ce să vă așteptați.
M/S Emilio nu este foarte nou, dar este îngrijit, cu toate dotările necesare, iar personalul își dă silința să facă oaspeții să se simtă confortabil.
Cabina este una simplă, cu două paturi de câte o persoană, birou, o masă cu două scaune, minibar (gol). Baia cu cadă, lavoar generos, produse cosmetice. Punctul forte sunt geamurile de pe latura exterioară, înalte cât cabina, care se deschid și permit vizualizarea peisajelor uimitoare. Noi am fost la etajul 3 din 4, iar la 5 este terasa cu șezlonguri, piscină și bar, deci am fost foarte aproape de suprafața apei.
Cei care ne urmăresc de mai mult timp știu că noi suntem fani croaziere, am navigat cu Celebrity Cruises, Royal Carribean, MSC Cruises, Costa. Cu toate acestea, această croazieră pe Nil este total diferită, dar extrem de interesantă.
Vasele de croazieră de pe Nil sunt la o scară mult mai redusă decât vapoarele de croazieră, majoritatea din ele sunt vechi, dar recondiționate, confortabile. Traseele turistice au îmbarcare fie în Luxor și debarcare în Aswan (cum am avut noi), fie invers.
Având în vedere că navighează pe fluviu și nu pe mări sau oceane, raportul calitate – preț este unul corect.
Pe vas veți beneficia de pensiune completă, toate mesele se servesc în restaurantul principal, sub formă de bufet. Atenție, băuturile se plătesc suplimentar, inclusiv apa, și nu sunt prea ieftine (o bere locală e în jur de 6€ sau 7 $, un cocktail e cel puțin dublu). Așadar, dacă aveți cum, veniți cu provizii de apă plată!
Sau în cadrul opririlor din Edfu, Kom Ombo sau Aswan puteți cumpăra din bazaruri apă sau sucuri, 2 sticle de 1.5L de apă la 1 Euro sau 1 sticlă (ori 2 doze) de Coca Cola la 2 Euro (vă spune ghidul local de la cine să cumpărați).
Mesele sunt axate pe pui, vită și pește, orez, paste, legume, salate, deserturi și fructe. Dimineața există ouă fierte, omletă, mezeluri, cereale, produse de patiserie, fructe, cafea (instant) și ceai.
Dar cui îi mai pasă de mâncare când urci pe puntea superioară și vezi astfel de peisaje?
Navigăm pe Nil. Navigăm pe cel mai lung fluviu din lume, 6690 km (deși se pare că Amazonul contestă asta, solicitând măsurarea lui de la izvoare). Navigăm pe cel mai mare fluviu din nord-estul Africii, care traversează Sudan, Sudanul de Sud, Burundi, Rwanda, Tanzania, Uganda, Etiopia și Egipt!
Doamne, navigăm pe Nil, trebuie să mă ciupesc să realizez că e real!
Ziua 3. Edfu –Kom Ombo
Nilul este autostrada Egiptului Antic. Faraonii își traversau ținutul pe calea apei, drumul folosit și de negustori și de invadatori. Iar egiptenii din vechime își luau bărcile și în Lumea Cealaltă.
Dimineață, după servirea micului dejun pe vas, debarcăm și pornim într-o nouă aventură.
Azi vizităm Tempul lui Horus de la Edfu, de departe cel mai spectaculos monument de pe malul Nilului. Deși clădit de greco-romani la mult timp după ce epoca faraonilor s-a încheiat, templul se supune cu strictețe principiilor arhitecturii din Egiptul Antic.
Poarta de la intrare este flancată de două statui ale lui Horus înfățișat ca șoim. Potrivit mitologiei egiptene, Horus era fiul lui Isis și al lui Osiris, zeul fertilității, ucis de fratele lui Seth, zeul haosului. Egiptenii din Antichitate credeau că Horus s-a luptat cu Seth și l-a ucis pentru a răzbuna moartea tatălui său la Edfu. Numeroase reliefuri de pe pereții interiori reprezintă o luptă cumplită, Seth fiind întruchipat într-un mic hipopotam.
Ne întoarcem pe vas, mâncăm de prânz, stăm un pic la piscină pe puntea superioară și ne pregătim de următoarea vizită, tocmai când soarele se pregătește să apună, încălzind cu lumină lui blândă malul de pe care se zărește următorul templu pe care îl vizităm.
Kom Ombo se situează în zona care adăpostea în Antichitate străvechiul oraș Pa-Sebek, centru al cultului închinat zeului-crocodil ce poartă acest nume.
Urmele cetății s-au pierdut demult, crocodilii fiind o rasă dispărută din cauză că a fost vânată în exces, dar ruinele templului din Kom Ombo, de lângă fluviu, merită vizitate.
Asemenea templului din Edfu, și la Kom Ombo construcția a fost ridicată după încheierea epocii faraonilor.
Templul slăvește doi zei, Sobek și Horus cel Mare, zeul cerurilor, cel cu cap de șoim. Construit simetric, în jurul axei principale, templul este alcătuit din elemente-pereche, astfel încât, fiecare jumătate îl cinstește pe unul dintre cei doi zei.
Revenim pe vas, unde cinăm și înnoptăm.
Ziua 4. Relaxare pe Malul Nilului
Continuăm croaziera pe minunatul Nil și ajungem în Aswan. Astăzi aveam program liber pe vas pentru odihnă și relaxare, dar ghidul ne-a prezentat două excursii opționale: una la Templul Abu Simbel și una în Satul Nubienilor. Decidem, ca și majoritatea din grup, să mergem la Satul Nubienilor. Nu regretăm nicio clipă, a fost o excursie uimitoare, plină de culoare (revin cu articol dedicat).
Luăm prânzul la bordul vasului.
După-amiază, părăsim vasul de croazieră și ne îndreptăm spre barajul spectaculos de la Aswan construit în anii 1960, care i-a protejat pe egipteni de inundații și le-a oferit ajutor ca să se dezvolte. Egiptul are o tradiție în construirea de baraje. Se crede că cel mai vechi a fost unul ridicat pe Nil, unde s-ar fi clădit o structură de 15 m, în jurul anului 2500 i. Hr., care să alimenteze cu apă orașul Memphis, pe atunci capitala. Pentru realizarea Marelui Baraj (Sadd-al-Ali), proiect ce rivalizează cu oricare edificiu construit în vremea faraonilor, a fost nevoie de o cantitate de materiale de 20 de ori mai mare decât cea folosită pentru clădirea Marii Piramide.
La începutul anilor 1950 a fost limpede că Barajul din Aswan nu era suficient de mare pentru a face față revărsării anuale a Nilului și nici nu mai putea acoperi nevoia de energie electrică a Egiptului. Răspunsul găsit…. un baraj mai mare și mai scump. Așadar, s-a construit pe o structură de 3.830 m în vârf, având la bază o lățime de 980 m, iar punctul cel mai înalt măsurând 111 m. Peste 35.000 de oameni au ajutat la ridicarea barajului. Nu este cel mai mare baraj din lume, dar este impresionant și aduce beneficii imense.
Pornim apoi spre Obeliscul neterminat, cel mai vechi obelisc din lumea antică descoperit până în prezent. Monumentul a fost construit din granit acum 3.500 de ani, însă nu a fost finalizat din cauza unor probleme de construcție. Acest obelisc de mari dimensiuni are trei laturi perfecte și o a patra ancorată de o stâncă de când s-a descoperit o fisură în piatră. Având o lungime de 42 m, dacă ar fi fost terminat, acest edificiu ar fi fost cel mai mare și cel mai greu obelisc din toate timpurile. Arheologii speculează că a fost conceput pentru Karnak, ca să îi țină companie obeliscului lui Tuthmosis al III-lea, acum aflat în Piața San Giovanni din Roma.
Revenim la vas, în apropiere de zona de îmbarcare intrăm într-un supermarket să ne cumpărăm ronțăieli, apă, dulciuri pentru drumul lung cu autocarul de a doua zi, către Hurghada.
Luăm cina pe vas, asistăm, ba chiar participăm la un spectacol în barul de pe vas, ne facem bagajele și ne pregătim de odihnă.
Ziua 5. Aswan – Hurghada
Ne îmbarcăm în autocar și pornim la drum (lung, circa 9 ore) către Hurghada. Dormim, citim, jucăm mima cu prietenii vechi și noi din grup, timpul trece mai repede când te distrezi. Din când în când mai privim pe geam și vedem astfel de scene, rupte din Egiptul contemporan, real, palpabil.
Ajungem în Hurghada și ne cazăm la Baron Palace Sahl Hasheesh, regim All Inclusive. Acest resort este magnific, absolut superb, cu servicii de 7 stele, nu 5, și voi detalia într-un articol separat.
Acest resort nu este inclus în circuitul Croazieră pe Nil, dar Christian Tour vinde sejururi la acest hotel pentru 7 nopți la All Inclusive, îl puteți găsi în oferta lor.
Ziua 6 & 7. Relaxare la un hotel All Inclusive in Hurghada
Următoarele două zile le petrecem într-o dulce recuperare după un circuit așa intens, cu răsărituri și apusuri superbe în resort, cu cocktailuri, distracție și petreceri alături de prieteni.
De când au venit copiii pe lume, am avut vacanțe în resorturi All Inclusive excelente, majoritatea în Turcia. Dar acest hotel, Baron Palace, este întruchiparea luxului.
Comparabil, dacă nu chiar mai frumos, cu Gural Premier Tekirova, din Kemer, Antalya, care a fost vârf de gamă pentru noi! Bine, lipsește aqua park-ul, dar compensează Marea Roșie cu corali și pești de toate culorile și mărimile, pe care îi poți vedea dacă intri de pe plaja hotelului sau de pe ponton!
Serviciile sunt excelente, mâncarea este extraordinară, tot resortul este extrem de frumos, perfect pentru fotografii de neuitat. Personalul este instruit să fie simțit cât mai puțin, dar întotdeauna lângă tine.
Zonele comune (recepția, barul, restaurantul principal Red Sea, restaurantul de la plajă – Infinity pool bar), toate sunt amenajate cu foarte mult bun gust și evocă un palat oriental cu accente moderne. Am iubit resortul ăsta, cred că s-a văzut asta din multitudinea de povești de pe rețelele sociale!
Ziua 8. Hurghada – București
După un mic dejun copios, încă avem timp o jumătate de zi să ne odihnim, facem snorkeling la hotel, ne relaxăm cu câte un cocktail în față și respirăm, încercăm să asimilăm toată experiența asta, să nu uităm niciun detaliu!
Luăm avionul din Hurghada cu destinația București, cuceriți iremediabil de frumusețile Egiptului.
Și acum, detaliile tehnice:
Condiții de călătorie pentru Egipt valabile la momentul redactării articolului:
- Documentul de călătorie utilizat (pașaport simplu sau pașaport simplu temporar) trebuie să aibă o valabilitate de minim 6 luni de la data intrării pe teritoriul Egiptului.
- Toți pasagerii care călătoresc în Egipt trebuie să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înainte de călătorie sau un certificat de vaccinare pentru COVID-19, omologat de UE sau de Republica Arabă Egipt, care să ateste faptul că au fost complet vaccinați cu 14 zile înainte de sosire. Certificatul trebuie să fie recunoscut de autoritățile sanitare din statul de proveniență și să includă un cod QR, fără ștergeri/modificări/adăugiri, și să fie prezentat pe suport de hârtie. Mai mult detalii sunt disponibile aici: https://www.mae.ro/travel-
conditions/3691
- Pentru intrarea in Egipt este necesara completarea unui formular PLF (printat) care se gaseste pe acest link: FORMULAR PLF EGYPT.pdf
- Viza pentru Egipt costa 25 € sau 25$ si se obtine pe aeroport la sosirea in Egipt, in baza pasaportului simplu electronic (emis pe o perioada de 5 ani), care trebuie sa fie valabil minim 6 luni de la data intoarcerii in tara.
Prețul programelor ce includ croaziera pe Nil și plecările cu Christian Tour în perioada următoare:
- Bilet de avion Bucureşti – Hurghada şi retur cu Animawings (vezi mai jos)
- transport cu autocar- minibus local clasificat
- transfer aeroport – hotel – aeroport în Hurghada
- 7 nopți cazare: 4 nopţi în Hurghada la hotel de 4* ; 3 nopţi pe vas de croazieră de 5* (imbarcarea pe vas se poate face din Luxor sau din Aswan, in functie nivelul si debitul fluviului)
- Regim all inclusive în Hurghada
- Regim pensiune completă pe vas de croaziera (se intră cu prânzul în prima zi şi se iese cu mic dejun în ultima zi)
- ghid local
- pachet excursii opționale (în valoare de 195 euro/persoana, include intrările la obiectivele turistice Templul Karnak, Valea Regilor, Templul lui Hatsheput, Coloșii lui Memnon, Templul lui Horus din Edfu, Templul lui Sobek de la Kom Ombo)
- Excursiile opţionale, altele decat cele din pachetul standard
- Alte taxe şi cheltuieli personale
- Alte mese decât cele menţionate în program
- Băuturile la mese (excepție Hurghada – all inclusive)
- Alte obiective turistice decât cele menţionate
- Taxa de viză 25 €/ persoană (se achită în aeroport)
- Bacşişurile pentru şoferi şi ghizi locali aprox. 20 €/ persoană (se achită ghidului însoţitor)
- Asigurare Covid (storno + medicală)
Bine de știut înainte să pleci într-un program care include croaziera pe Nil:
- Programul acțiunii poate fi modificat de către conducătorul de grup, ca ordine de desfășurare sau se pot înlocui unele obiective sau hoteluri în funcție de anumite situații speciale.
- Categoria hotelurilor și a mijloacelor de transport este cea oficială pentru Egipt.
- Ținuta decentă este obligatorie pentru orice cină servită la unul din restaurantele hotelului. Domnii au acces cu pantalon lung și încălțăminte închisă (nu în pantalon scurt și papuci sau sandale), iar doamnele în ținute care să acopere umerii și să nu fie foarte scurte.
- Se poate solicita upgrade contra cost la hotel de 5* în Hurghada, contactați cu încredere agenția;
- La sosirea pe aeroportul din Hurghada, cum ați trecut de control pașapoarte și securitate, la ieșire vă așteaptă niște ghișee cu Orange și Telekom parcă, de unde puteți cumpăra cartele de telefon cu internet inclus (noi am dat 10$ pe o cartelă de 18 GB);
- Lângă benzile de bagaje există un magazin duty free, în care se comercializează și alcool, dar nu au prețuri afișate, probabil că se negociază.
- La ieșire găsiți și casă de schimb valutar, moneda în Egipt este lira egipteană (LE), paritatea este de 1$ = 15 LE și 1€ = 17.5 LE.
- Aduceți din România în bagajul de cală câteva sticle de apă plată pentru prima parte a programului sau cumpărați când aveți ocazia din Hurghada sau din opriri (pe vas nu aveți apă inclusă în pensiunea completă);
- Luați-vă și ceva snack-uri, ronțăieli pentru a doua zi a programului, cu drumul Hurghada – Luxor și vizitele de până la îmbarcarea pe vas la amiază, nu veți apuca să mâncați pe niciunde!
- Impachetați îmbrăcăminte lejeră din materiale naturale, straturi, eșarfe sau șaluri, pantofi comozi (adidași sau pantofi sport), evitați tocurile, bijuteriile ostentative și hainele pretențioase! Puneți și cu mânecă lungă, seara, pe Nil, e un pic răcoare.
- Luați cu voi și o baterie externă, veți face multe fotografii și uneori nu apucați să încărcați telefoanele sau aparatele foto / video între tururi! Noi am avut și un triplu, că avem multe gadget-uri de încărcat simultan!
- La plecarea din Egipt ai obligația de a înfolia bagajul, găsești acest serviciu la aeroport și costă 5$ sau 5 euro / valiza.
- Nu, noi nu am ajuns la Cairo și piramide, dar programul Pe urmele faraonilor cuprinde și această porțiune de vizite, nu se mai stă în Hurghada la plajă, există și această opțiune pentru doritori.
Despre Animawings, una dintre cele mai noi companii aeriane din România:
⇒ Este parte a Memento Group al carei membru fondator este Cristian Pandel, owner al Christian Tour;
⇒ Operează zboruri cu 3 aeronave moderne Airbus A320; atat curse charter, cat si curse de linie;
⇒ Destinații operate de Animawings pe perioada de iarna: Egipt – Hurghada, Egipt – Sharm el Sheikh, Antalya, Dubai, Zanzibar, Maldive, Mauritius(da, da, ați citit bine, au chartere pe Zanzibar, Maldive și Mauritius și cred că sunt cele mai bune la preț de pe piață!)
⇒ Pentru anul 2022, planurile de dezvoltare pe piata din Romania sunt foarte ambitioase. Zborurile vor fi operate de pe cele mai importante aeroporturi ale României: București, Arad, Baia Mare, Cluj Napoca, Craiova, Iași, Oradea, Sibiu, Timișoara, Târgu-Mureș
⇒ Opțiune de masă caldă pe timpul zborului, catering variat și foarte gustos (la cerere, contra-cost); basic se servesc doar bauturi racoritoare/apa/cafea la bord.
În încheiere, sper că v-am convins că acest circuit care cuprinde croaziera pe Nil este un musai, trebuie făcut măcar o dată în viață!
Și un later edit după ce am trecut prin miile de fotografii din Egipt, din care trebuie să aleg câteva zeci! Doamne, sper să producă și în voi emoția pe care mi-o transmit mie aceste imagini (din articol și mult mai multe în galerie)!
Voi lăsa, mai jos, pe măsură ce vor fi publicate, link-uri către materialele ce vor fi realizate de colegii de călătorie, prieteni din blogosfera de travel, poate doriți să citiți cum au simțit ei această călătorie. Intre timp, dați un follow conturilor lor, sunt oameni faini:
Laura de la Călător în bascheți a scris tot ce trebuie să știi despre Egipt. Cât de periculos e, cum e mâncarea și ce ai de văzut.
Anapedia Travel povestește despre experiența ei de 1 săptămână în Egipt – Croazieră pe Nil și 15 Obiective de vizitat.
Oana, de la Visător prin lume, a scris despre principalele obiective turistice din Luxor.
Szilard de la Siltrips ne dă 5 motive pentru care să ne cazăm la Baron Palace, Hughada, si ne duce din Hurghada în Luxor, iar apoi în Aswan, totul în 7 zile pline de istorie.
Mirela de la Extravita a scris un articol tehnic, dar foarte util despre zborurile Animawings – zboruri charter spre Egipt din România, formalități, restricții și alte lucruri utile.
Instagram star Raluca Jofi
Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, grupul de Facebook Călătorii cu copii, contul de Instagram şi să dai share articolului, dacă ţi-a plăcut, desigur!