Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Promovarea turismului la rang de artă sau cum a fost la IPW 2019, Anaheim, California

17 iunie 2019
Evenimente

Distribuie articolul

Dacă ne urmăreşti pe canalele sociale ştii deja că tocmai am revenit din cea mai tare experienţă din ultimii doi ani, International Pow Wow 2019 (prescurtat in articol IPW 2019), la care am fost selectaţi de către International Advisory Commitee Chair (IAC) din regiunea noastră, în calitate de jurnalişti internaţionali.

 

Poate pentru voi acest lucru nu semnifică mare lucru, însă pentru noi a fost o recunoaştere internaţională a muncii depuse în ultimii doi ani cu blogul de călătorii în familie şi a ultimilor 20 de ani de când activăm în turism. Când US Travel Association, Brand USA şi Ambasada SUA în România au încredere să te invite şi să te acrediteze să participi la cel mai mare eveniment din turism din SUA ca jurnalist de travel, nu poţi să te mai superi că pe plan naţional agenţiile media, de PR sau anumite branduri se încăpățânează să apeleze la aceeași listă restrânsă de jurnaliști / bloggeri.

 

 

O să vă împărtăşesc, în cele ce urmează, cele mai importante concluzii ale noastre în urma călătoriei de aproape două săptămâni în California:

 

 

IPW 2019 – Bringing the World to America!®

 

Acesta este moto-ul lor, marca înregistrată, de altfel. Este real şi eficient pentru că acest eveniment de promovare a destinaţiilor turistice din America gestionat de Asociaţia Naţională de Turism a SUA (US Travel Association) generează 5.5 miliarde de dolari în călătorii viitoare în SUA (peste 11 milioane de vizitatori). Este târgul de turism cel mai complex şi mai mare pe care l-am văzut vreodată (şi am participat şi la TBEX North America, WTM Londra , Arabian Travel Market din Dubai sau ITB Berlin ), în care expozanţi din toată America se conectează cu buyeri (agenţii de turism) şi media (jurnalişti din print și online, vloggeri) din peste 70 de ţări.

 

 

Un târg de incoming, ajuns anul acesta la a 51-a ediţie, care prezintă şi promovează în fiecare an alt stat din SUA, dar în cadrul căruia toate statele au standuri, expozanţi şi interese să se promoveze.

 

 

 

 

2019 a fost rândul oraşului Anaheim, California, să aducă lumea către America! Şi au făcut o treabă grozavă, după cum veţi vedea mai jos sau în articolele ulterioare!

 

 

IPW 2019 este cel mai mare efort logistic de organizare a unui eveniment de promovare a turismului pe care l-am văzut vreodată!

 

Vorbim despre cifre importante, precum:

  • peste 6.200 de participanţi, împărţiţi şi selectaţi de US Travel şi IAC pe categorii: Expozanţi, Marketing and Technology Providers, International Leisure Buyers, International Meetings and Incentive Buyers, Domestic Buyers, International Journalists, Domestic Journalists, alţi delegaţi internaţionali;
  • 3 zile de pre-scheduled appointments (întâlniri prestabilite) prin intermediul aplicaţiei mobile IPW 2019;
  • 1.000 de organizaţii de turism din SUA din fiecare regiune şi segment al industriei participante (oficii de turism regionale, agenții de turism, companii aeriene, companii de croazieră, atracții turistice, parcuri naționale, etc);
  • peste 1.300 de buyeri domestici şi internaţionali care fac afaceri de peste 5.5 miliarde de dolari în călătorii viitoare în decursul unui an;
  • 500 de jurnalişti internaţionali din peste 70 de ţări.

 

 

IPW 2019 s-a desfăşurat în perioada 1 – 5 Iunie 2019, primele două zile fiind dedicate înregistrării şi pre tururilor (gratuite pentru buyers şi media) în oraşul gazdă. În perioada 6 – 9, respectiv 10 Iunie, au avut loc tururile post FAM (excursii de 3 sau 4 zile în statul gazdă, de familiarizare a buyerilor internaţionali şi reprezentanţilor media cu regiunea promovată, respectiv California în 2019).

 

 

 

 

Ca să înţelegeţi scara la care se desfăşoară totul, sunt zeci de hoteluri implicate (în care delegaţiile sunt cazate pe ţări), sute de autocare (care fac curse de la / la aeroport, între locaţii, la tururi, la evenimentele de seara, etc), sute de voluntari şi o echipă de management al evenimentului formată din zeci de oameni care ştiu exact cum trebuie să se deruleze programul, două locaţii speciale pentru serile de deschidere / închidere a evenimentului care sunt în stare să găzduiască şi să servească peste 6.200 de oameni, o divizie de housing, una de tururi, una care se ocupă doar de media, un press room imens (dotat inclusiv cu laptop-uri, imprimante, cafea, ceai, apa și snack-uri la discreție), un centru expoziţional care găzduieşte peste 1.300 de spaţii (standuri) expoziţionale, hala pentru prânzuri (tot pentru 6.200+ de persoane), săli de conferinţă dedicate altor evenimente simultane expoziţiei, precum Media Marketplace şi conferinţele de presă).

 

 

 

Anaheim Convention Center a făcut faţă cu brio, totul a fost organizat impecabil. Voluntarii erau dispersaţi peste tot pentru a te ghida către birourile de înregistrare, tururi, press room, etc sau pentru a îţi oferi informaţii despre programul zilei (pe care oricum îl aveai la îndemână în aplicaţia de pe telefon).

 

 

 

Pre tururile şi post tururile de familiarizare sunt evenimente la fel de importante ca şi zilele de întâlniri la IPW 2019!

 

De ce spun asta? Pentru că ai ocazia să cunoşti oraşul şi statul gazdă, să înţelegi ce îţi vând sau promovează, să apreciezi din proprie experienţă atracţiile turistice ale zonei. Pentru că socializezi şi cunoşti oameni mai bine decât în cele 10 minute alocate unei întâlniri şi poţi lega relaţii de colaborare şi / sau prietenie care te duc pe culmi nebănuite.

 

 

Înregistrarea la acestea s-a făcut în avans, cu vreo 2 luni înainte, a trebuit să corelam post FAM-ul cu zborul de retur către casă (am zburat către Los Angeles și am revenit din San Francisco).

 

În 02 Iunie am avut de ales între mai multe tururi organizate pentru presă şi noi am decis să vizităm „Most Fun Small Town în America: Buena Park”, care a plecat direct de la Press Brunch, în  intervalul orar 11.30 – 16.30. Voi reveni cu un articol dedicat pe acest press tour pentru că mi-a plăcut extrem de mult Buena Park, un oraş situat lângă Anaheim şi la circa 24 de mile de Los Angeles, un orăşel intim (cu ceva mai mult de optzeci de mii de locuitori), gazdă a primului parc de distracţii din California, Knott’s Berry Farm (care are o istorie fascinantă şi un aspect de orăşel western, dar ride-uri moderne, super distractive), a restaurantului Rock & Brews fondat de membrii formaţiei KISS, Paul Stanley şi Gene Simmons, la care am oprit pentru o degustare de bere, dar şi  a fenomenului Porto’s (de care habar nu aveam până la press tour), un restaurant – magazin – cofetărie imens, specializat pe „potato balls” (gen găluşti din cartof umplute cu diverse) la care era coadă de zeci de persoane pentru a intra / cumpăra produse.

 

 

 

 

 

Din 06 în 10 Iunie am decis să vizităm partea urbană a Californiei în post FAM, mărturisesc că am fost atrasă de San Francisco în descrierea turului şi mai puţin de următoarele destinaţii, Oakland şi Santa Cruz. Numai că socoteala de acasă nu se prea potriveşte cu cea din târg, partea de tur pe San Francisco a fost o mare dezamăgire (probabil din cauza aşteptărilor mari şi a delăsării biroului regional de turism care a modificat programul, atracţiile vizitate, locurile de mic dejun şi prânz, astfel încât am rămas cu un gust amar).

 

 

 

Noroc că Oakland şi Santa Cruz au ridicat nivelul turului şi s-au străduit să ne facă să înţelegem de ce californienii sunt renumiţi pentru amabilitate, distracție şi gastronomie. Ah, și vinuri excelente!

 

 

 

 

Veţi citi mai multe despre acest destinaţii mai puţin cunoscute din California în articole ulterioare dedicate lor.

 

 

IPW 2019 ne-a rezervat câteva surprize de proporţii în ceea ce priveşte entertainmentul!

 

US Travel Association, Visit California şi Visit Anaheim au gândit la scară mare distracţia participanţilor la IPW 2019:  începând cu un concert privat pentru media la Press Brunch al cântăreţei Natasha Bedingfield, continuând cu apariţii extraordinare în timpul celor 3 dejunuri din partea The Beach Boys, câţiva membri din casting-urile Disney on Broadway şi Jason Derulo, până la petrecerile de deschidere de la Disneyland Park California (şi inaugurarea noii zone şi atracţii Star Wars: Galaxy’s Edge) şi închidere de la Knott’s Berry Farm.

 

Ne-am simţit extraordinar, pentru ei probabil cuvântul „guest” înseamnă ceva. Înseamnă să pui la punct fiecare detaliu care poate asigura succesul unui eveniment, inclusiv partea de relaxare a unor oameni veniţi să relaţioneze în diferite contexte pe parcursul unei săptămâni.

 

 

 

 

 

IPW 2019 este o lecţie de parteneriat public – privat extraordinară din care avem doar de învăţat!

 

Participarea la acest eveniment este o resursă incredibilă de idei de promovare a turismului, trebuie doar să deschizi ochii şi să vezi eforturile pe care asociaţiile de turism şi marketing turistic naţionale şi regionale le fac în acest sens.

Ne-au fost puse la dispoziţie resurse moderne precum Media Marketplace Package (o zi dedicată întâlnirilor B2B între furnizorii din SUA şi media, cu sloturi de 10 minute şi pauză de 5 minute între ele), IPW Online Press Room, IPW Online Marketplace (o platformă online care permite conectarea buyerilor cu furnizorii înainte, pe timpul şi după eveniment), ziarul IPW Daily care aduce știri curente, povestiri și întâmplări zilnice.

 

 

Desigur că nimic nu ar fi posibil fără bani (mulţi!), însă pe lângă fondurile alocate (care, sunt convinsă, sunt extrem de mari dar aduc şi rezultate pe măsură) mai există ceva ce la noi lipseşte complet: un parteneriat public-privat în domeniul turismului care funcţionează perfect pentru atingerea unui obiectiv comun: creşterea vânzărilor provenite din turism pe teritoriul SUA.

Fără această colaborare perfectă între US Travel Association şi guvernul SUA, prin Brand USA (organizaţia de marketing a destinaţiei SUA), Visit California şi Visit Anaheim, dar şi fără sponsorii privaţi extrem de importanţi (CityPass, Disneyland, Alamo, Best Western Hotels & Resorts, Experience Kissimmee Florida, NYC and Company, Universal Orlando Resort, Travel Nevada, Travel Oregon, Mall of America, Simon Shopping Destinations, etc) evenimentul nu ar putea fi susţinut la o asemenea anvergură.

 

 

A fost o experienţă pe cinste pentru noi şi sperăm că nu va fi ultima. Revenim cu articole dedicate pe oraşe şi tururi.

 

 

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook şi contul de Instagram, conținutul postat acolo este diferit!

Galerie foto

Distribuie articolul

Comentarii