Blog

Jurnalul călătoriilor şi activităţilor Familiei Hai Hui

Cât de bine îmi cunosc copiii? Cât de bine se cunosc ei înșiși?

16 martie 2021
Advertoriale

Distribuie articolul

Știți vorba aceea: „Copii mici, probleme mici. Copii mari, probleme mari.”?

 

Când erau băieții mici, mai ales după ce a venit al doilea pe lume (la doar 18 luni de viață ale celui mare), nu credeam vorba asta. Nimic nu se putea compara cu lipsa de somn și epuizarea adulților în primii ani de viață ai copiilor, cu nopțile nedormite si zilele muncite, cu problemele cauzate de colici, răceli, erupții dentare, puseuri de creștere, diversificarea alimentației, etc. Abia așteptam să scăpăm de perioada aceea, să mai crească, să ne înțelegem cu ei, să trecem de tantrum-uri și să revenim la un ritm de viață normal.

Pfff, ritm de viață normal după ce ai copii? Nimeni nu îți spune că, de fapt, nimic nu mai e la fel, că viața ta se schimbă odată cu venirea pe lume a omulețului complet dependent de tine.

 

Sperăm că odată ce cresc, scăpăm de pampers, alăptat, încep să vorbească și să-și articuleze dorințele și durerile, să meargă, va fi mai ușor. Nimeni nu ne spune că intervin alte și alte probleme sau întrebări, în absolut fiecare etapă de viață.

 

Căci a fi părinte nu înseamnă doar să ai grijă de nevoile fizice ale copilului (hrănit, schimbat, plimbat, îngrijit când e bolnav) și de cele emoționale (să fii disponibil, să îi arăți iubirea și sprijinul, să fii mereu oază de siguranță pentru el). Acum, ajunși la vârsta pre-adolescenței (la 12 ani și jumătate ai lui Ionuț și aproape 11 ani ai lui Andrei), intervin problemele pe care ni le facem privind dezvoltarea lor personală, cognitivă, emoțională și socială.

 

Și încep să mă întreb.

 

Cât de bine îmi cunosc copiii? Cât de bine se cunosc ei înșiși?

 

Copiii mei

au ÎNCREDERE în sine?

au INIȚIATIVĂ?

știu cum să ÎNVEȚE?

sunt PERSEVERENȚI?

știu să se ORGANIZEZE?

știu să-și EXPRIME și să-și SUSȚINĂ părerile?

știu să vorbească în PUBLIC și să RELAȚIONEZE?

își cunosc PUNCTELE forte / slabe?

își fac ușor PRIETENI?

știu să gândească și să se exprime cursiv în LIMBA ENGLEZĂ?

 

Întotdeauna am considerat că un sprijin incontestabil în dezvoltarea lor sunt călătoriile pe care le facem în familie, de când ei aveau doar câteva luni de viață. Faptul că au fost permanent provocați să se adapteze în afara casei, inclusiv la călătorii de lungă durată sau pe alte continente, că a trebuit să treacă peste temerile lor și să își facă prieteni (copii și adulți, deopotrivă) oriunde mergeam, i-a ajutat foarte mult.

Totuși rămân multe întrebări din cele de mai sus fără răspuns, încă. Motiv pentru care am decis să îi duc la o lecție demonstrativă la Success Academy, singurul program complet și coerent de dezvoltare ce îi pregătește pe copii pentru viața reală.

 

„Tinerii sunt obligați să ia o decizie fără să aibă habar ce înseamnă ceea ce vor să profeseze. Îi văd ca pe niște orbi puși în fața unor intersecții de drumuri cărora li se cere să-și aleagă drumul pe care să își continue călătoria. Facem școală pentru că trebuie să facem școală. Fără scop final. Nimeni nu măsoară eficiența sistemului. O evaluare a sistemului ar impune măsuri corective, dar cine își dorește acest lucru? Autoritățile investesc minim în aceste două sectoare – educație și sănătate. Alocările bugetare sunt subdimensionate și nu avem cum să obținem performanță în acest mod. E ca și cum ar trebui să o antrenăm astăzi pe viitoarea campioană mondială Simona Halep, dar nu avem un teren unde să se antreneze și, în loc de rachetă, improvizăm ceva din niște lemne aruncate prin curte. Aici, Simona Halep este orice tânăr în care vezi, astăzi, un potențial uriaș.” Ovidiu Atanasiu | articol Revista Cariere

 

 

Success Academy

 

Lecția demonstrativă Success Academy

 

Cu focus pe dezvoltarea abilităților de leadership și antreprenoriat, Academia are două grupe de vârstă: Junior (11 – 14 ani) și Adolescent (14 – 18 ani).

Lecția demonstrativă, care se ține o dată la două săptămâni, la sediul Success Academy, mi-a răspuns la câteva întrebări din cele enumerate și mi i-a descris pe copii într-o manieră care m-a surprins.

La sosirea în Academie, am fost invitați într-o sală împreună cu copiii, ni s-a făcut o introducere de către mentorii și fondatorii acestui program, anume Amada Bălțățeanu (Consultant Leadership Training), Mirela Ursu (Consultant English Training) și Ovidiu Atanasiu (Consultant Learning Design).

 

Primisem pe e-mail, in prealabil, prezentarea programului Success Academy pentru juniori (copii cu vârstă între 11 – 14 ani). Practic, în esență, în Academie, prin jocuri și activități distractive, copiii își consolidează personalitatea și abilitățile de lider.

 

Amada Bălțățeanu, Consultant Leadership Training, este specialist în educație și dezvoltarea potențialului uman, cu peste 17 ani de experiență în livrarea programelor de training, certificat în Managementul Resurselor Umane, Evaluare Profesională, NLP și Profiling.

Mirela Ursu, Consultant English Training, fondator al centrului de limba engleză Flying Colours (despre Mirela puteți citi un interviu chiar la noi pe blog), este profesor cu experiență de 20 de ani în predarea limbii engleze, cu un master în Comunicare Relațională și Resurse Umane, și multe alte certificări în engleză și Public Speaking.

Ovidiu Atanasiu, Consultant Learning Design, este specialist în dezvoltarea potențialului uman și psiholog, cu o experiență de peste 20 de ani de training și 26 de ani experiență națională și internațională în business, Certificat în Managementul Resurselor Umane, Evaluare Profesională, NLP, Learning Design și Master Fire Walking.

 

Mentori Success Academy

 

Ce obțin copiii care urmează programul de dezvoltare personală Success Academy?

 

Obiectivul Academiei este dezvoltarea potențialului copiilor, pe următoarele direcții:

  • auto-cunoaștere și dezvoltare personală
  • comunicare și relaționare
  • gândire critică
  • stil de viață sănătos
  • inteligență emoțională

 

Acest lucru se face în cadrul ședințelor săptămânale, în care copiii beneficiază de training, sprijin constant și evaluare continuă, prin creșterea nivelului de CUNOȘTINȚE și antrenarea ABILITĂȚILOR specifice.

 

Ovidiu a rămas cu părinții în sala inițială pentru a povesti despre program, iar Amada și Mirela au preluat copiii și au realizat, în altă sală, o scurtă lecție demonstrativă de o oră, împărțită pe doi piloni: abilități și grad de maturitate actual (Amada), nivel de înțelegere și conversațional în limba engleză (Mirela).

 

Ovidiu ne-a menționat despre evaluarea inițială a copiilor, pentru încadrarea într-o anumită grupă. Prin teste specifice, trainerii stabilesc gradul de maturitate a copilului, mai exact capacitatea de a menține focusul pe un anumit subiect, o perioadă de timp.

Încadrarea la juniori sau adolescenți se face în funcție de ritmul de dezvoltare a copilului și cunoașterea limbii engleze.

 

Rezultatele evaluării din lecția demonstrativă

 

Evaluarea individuală a copiilor am primit-o câteva zile mai târziu, când Amada a telefonat personal și am avut o conversație plăcută, dar suprinzătoare, despre Ionuț și Andrei.

 

În privința nivelului de gândire și conversație în limba engleză, mi s-a confirmat că toate diplomele lor obținute la testările Cambridge și cursurile de engleză opționale plătite și-au atins obiectivele, Mirela apreciind nivelul băieților ca fiind unul excelent (înțeleg de la Amada că Mirela categorizeaza copiii la lecția demonstrativă în trei niveluri: engleză bună, foarte bună și excelentă).

Mirela i-a provocat să gândească răspunsurile la câteva întrebări și să converseze în limba engleză. M-a impresionat când la finalul ședinței, Mirela a spus părinților că i-a întrebat pe copii ce trăsătură de caracter admiră la cineva din familie. Unii copii au răspuns despre mame, alții despre bunici, iar unii despre surori sau frați. Acesta a fost și cazul băieților mei, care s-au dat exemplu unul pe celălalt ca sprijin necondiționat în viața celuilalt, prietenie dincolo de fraternitate și sentimentul de siguranță pe care îl au știind că au un frate pe care să se bazeze.

Da, de când erau mici insistăm pe relația dintre ei, dar între certurile pe jocuri de acasă, tachinări și, ocazional, înjurături sau îmbrânceli, nu vedeam așa o relație apropiată între ei. Success Academy a venit și mi-a demonstrat că fac bine ceea ce fac și că ei se consideră unul pe celălalt persoană de bază. Și cred că asta spune ceva și despre gradul lor de independență emoțională față de părinți.

 

Success Academy

 

În feedback-ul telefonic al Amadei, ceea ce m-a surprins a fost inversarea personalităților copiilor, față de ceea ce credeam eu. Întotdeauna l-am considerat pe Ionuț ca fiind cel dezghețat, independent, care își făcea foarte ușor prieteni. Amada mi-a spus că, de fapt, Andrei este cel cu ușurință în a-și face relații sociale, a intrat mai ușor în jocuri și în vorbă cu ceilalți copii, este un copil care gândește mai puțin și acționează, pe când Ionuț a fost într-o fază de observare și evaluare, s-a alăturat grupului din punct de vedere emoțional puțin mai greu. Pfff, deci Ionuț este mai analitic și măsoară întâi avantajele intrării într-o relație, după care se dedică jocului și relației complet. Tot el ar avea nevoie mai mare de sprijin la creșterea încrederii în sine (iar o surpriză pentru mine!).

 

Concluzia băieților, când au revenit alături de noi în sală: „Mami, mai vrem, putem veni și sâmbăta viitoare?”

 

Iar eu îmi făceam probleme că abia i-am convins să lase ecranele și tehnologia și că nu le va plăcea!

Le-am promis că îi înscriu din toamnă pentru că acum sunt convinsă că Success Academy chiar face ce spune lozinca lor: „Facem ce școala nu face.”

 

Structura anului de studiu la Success Academy

 

Academia formează grupe de studiu pe toată durata anului. Anul de studiu Success Academy, indiferent de momentul începerii programului, are 34 de săptămâni și respectă structura anului școlar în privința vacanțelor sau a zilelor considerate sărbători legale.
De exemplu, o grupă care începe în Aprilie 2021 va finaliza programul în Aprilie 2022.

 

Programul de studiu Success Academy Junior:

În fiecare săptămână, alternativ, copiii participă, în fiecare sâmbătă, între orele 09.30 – 11.30, la:
1) o sesiune în limba română x 2 ore
2) o sesiune în limba engleză x 2 ore

 

Pentru adolescenți, programul este între orele 12.00 – 16.45, o sesiune de 2 ore în limba română, pauză de masă și o sesiune de 2 ore în limba engleză, în fiecare sâmbătă, cu excepția vacanțelor școlare și sărbătorilor legale.

 

Acest program puternic de dezvoltare personală a copiilor este adaptat la vârsta mentală a copiilor și este creat pe doi ani pentru fiecare etapă de vârstă: în anul 1, copiii au parte de un proces profund de auto-cunoaștere, iar în anul 2 studiază personal leadership.

 

Temele sunt variate și le dezvolt mai mult în cele ce urmează: mintea, inteligență emoțională și exprimare; lifestyle – alimentație, fumat, droguri, relații, sănătate, sex, etc; leadership; business.

Mie, personal, mi se par tare interesante toate temele alese și abia aștept să îi înscriu în program și să am feedback de la traineri. În plus, înțeleg de la Ovidiu că acest program influențează pozitiv și relația preadolescenților și adolescenților cu familia, prietenii, discută teme actuale și se bazează pe evaluare continuă reciprocă (trainer – părinți).

 

Modul de lucru Success Academy

 

Fiecare copil înscris în program face parte dintr-o echipă de studiu de 10-12 cursanți.
Toate materialele necesare procesului de învățare în sala de training sunt asigurate de Success Academy.
Candidații admiși în Academie sunt evaluați continuu pe toată durata programului. Fiecare grupă de studiu primește suportul trainerilor – au rolul de a sprijini individual cursanții în procesul de învățare.

Părinții pot fi invitați în program să participe la activități practice (când este necesar și cu confirmările aferente).
Pentru a atinge obiectivele pe care si le propun cu fiecare cursant în parte, toate activitățile din program sunt obligatorii. Prezența la cursuri este obligatorie.
Livrarea serviciilor educaționale se face pe baza unui contract semnat între un reprezentant legal al adolescentului și Success Academy. Începerea Academiei de către copilul dumneavoastră se face după achitarea taxei de participare, conform modelului de plată agreat.

 

 

Success Academy

 

Daca doriți, vă puteți înscrie la o sesiune DEMO. Participarea la sesiunea DEMO are rolul de a cunoaște trainerii si programul. Într-una dintre săli, copiii participă la o sesiune demonstrativă, exact așa cum se lucrează cu ei în program. În altă sală, părinții participă la o conversație lejeră despre Academie împreună cu un alt trainer din program.

Scopul sesiunii DEMO este ca la final să aveți, atât dumneavoastră ca părinte, cât și copilul dumneavoastră ca potențial participant, un tablou complet cu privire la program. Pe baza acestuia veți putea lua o decizie independentă legată de participarea la program.

Decizia de participare la program o veți lua acasă, împreună cu familia. Trainerii pot doar să ofere feedback după sesiunea demo, vă pot sprijini și cu alte informații de care mai aveți nevoie, dar nu pot participa la luarea deciziei dumneavoastră.

Înscrierea în program presupune trimiterea Chestionarului de Leadership completat de către copilul dumneavoastră și semnarea contractului. Veți fi ținuți la curent cu privire la formarea grupei. O grupă de studiu poate începe doar în momentul în care exista 10 copii participanți cu un nivel apropiat de maturitate și de limbă engleză vorbită.

 

Success Academy

 

Sunt convinsă că nu pot răspunde la întrebările din titlu prea curând, dar sper ca după minim un an de program Junior la Success Academy, voi reuși să răspund.  Aptitudinile și auto-cunoașterea dobândite de copii îi vor sprijini, fără îndoială, în a-și contura un viitor cât mai bun, apropiat de dorințele și cunoștințele lor. Iar pe noi ne va ajuta să fim părinți mai buni.

 

Să ne citim cu drag, nu uita să ne urmăreşti pagina de Facebook, grupul de Facebook Călătorii cu copii, contul de Instagram şi să dai share articolului, dacă ţi-a plăcut, desigur!

Distribuie articolul

Comentarii